Terug naar Cases Tonzon is één van de bekendste bedrijven in Nederland op het gebied van woningisolatie en energiebesparing en tevens de milieuvriendelijkste in het produceren van isolatiemateriaal. Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Elevate Digital voor Tonzon een engaging influencer campagne opgetuigd, die heeft gelopen in oktober en november 2022.
DE UITDAGING
Het doel van de content campagne was het verpakken van het merkverhaal in een vorm waar mensen naar willen (blijven) kijken. De overall KPI vanuit communicatie is het realiseren van een hogere merkbekendheid t.o.v. van vóór de campagne. Overige KPI’s voor de content campagne zijn gestuurd op een zo hoog mogelijk aantal views en engagement.
DE OPLOSSING
In een pro-actief concept is gebruikgemaakt van het sentiment omtrent een viral tweet van Raymond van Barneveld, waarin hij opzichtig sluikreclame maakte. Een hero video diende als kick-off voor de campagne waarin het opzichtige sluikreclame construct werd omarmd door een scala aan influencers die Nederland op een luchtige en humorvolle manier kennis lieten maken met Tonzon.
DE RESULTATEN
Dat de resultaten van deze campagne succesvol zijn zien we aan de recordbrekende CTR’s op de short formats van de hero video, welke leidde naar de landingspagina. Op de landingspagina registreerde we een time spend on site van ca. 6 minuten over de gehele campagneperiode
Aan de overall KPI in de meting vlak na de campagne (januari 2023), is te zien dat de merkbekendheid van Tonzon een stijging realiseerde van 9% en daarmee uitkwam op een totale merkbekendheid van 24%. Dit resultaat is behaald zonder de inzet van massa media.
Kijkend naar de bron van bekendheid zien we vooral een stijging ‘via Google’, deze is met 57% gestegen van 14% naar 22%. Hieruit kunnen we concluderen dat de campagne zeer goed in staat is geweest engagement te realiseren met tevens een relatief groot effect op awareness.