Bespaar eindeloos met Tankey
Tankey is een gratis app waar gebruikers korting kunnen sparen bij tankstations én aangesloten webshops en winkels. Bij iedere tankbeurt scoor je tot wel 20 cent korting per liter brandstof aan de pomp. Daarnaast krijg je korting bij webshops zoals Mediamarkt en Thuisbezorgd. Aan de voordelen ligt het niet, maar hoe maken we de app bij deze toekomstige gebruikers bekend?
- Klant: Tankey
- Diensten: Online adverteren, Social media advertising, Social media strategie

Toegepaste diensten
Doelstelling
Een frisse aanwas van nieuwe app gebruikers verzilveren. Voor Tankey werd er tot dusver op kleine schaal geadverteerd met minimale budgetten. Waardoor er enkel focus lag op de laatste fase: ‘Do’ middels een app-install campagne. Onze uitdaging zat hem in de realisatie van een constante lage CPA én een volledige funnel.
Doelgroep
Nederlandse automobilisten waarbij middels broad targeting een ‘Do’ campagne is uitgezet die zich focuste op zowel Android alsmede iOS-gebruikers.
Onze aanpak
In juli en augustus is er een app-install campagne opgezet voor Tankey. Middels broad targeting is er een ‘Do’ campagne uitgezet die zich focuste op zowel Android alsmede iOs-gebruikers. Om te kijken welke device het beste presteert, is ervoor gekozen om deze twee besturingssystemen te splitsen. Dit maakte het mogelijk om constant budget te verplaatsen naar de beter presterende doelgroep en het besturingssysteem. Hieruit kwam naar voren dat ruim 59% van de app downloads zijn behaald middels het Android besturingssysteem. Tijdens deze campagne is hier dan ook het meeste budget op uitgeleverd. Niet alleen zorgde dit voor een goede controle op de CPA, maar ook de performance van de ‘Do’ laag werd gemaximaliseerd.

Resultaten
In totaal zijn er 66% meer app downloads gerealiseerd ten opzichte van de doelstelling. In totaal zijn er 2.047 app-installs verkregen tegen een zeer lage CPA van € 1,22.
Een juiste social strategie heeft aangetoond dat een duidelijke en effectieve conversie campagne goed aansluit bij de doelen van Tankey. Meta leent zich uitermate goed voor het realiseren van app downloads en daarmee hopelijk een groot aantal actieve gebruikers. De combinatie tussen de juiste targeting alsmede het inzicht in het besturingssysteem heeft gezorgd voor maximale campagneresultaten en learnings voor toekomstige campagnes. Dankzij het succes van de eerste campagne liggen er genoeg next steps klaar om de performance bij vervolgcampagnes te verbeteren.


