Scapino: Into Forty Six

Case

Scapino maakt sinds 1974 kwalitatieve en modieuze schoenen toegankelijk voor iedereen. Vanuit het geloof dat geld nooit een rem mag zijn, wil Scapino financiële, mentale en maatschappelijke drempels verlagen.

Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled

Toegepaste diensten

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
Offline media
Bereik je doelgroep met krachtige tv- en radio-reclame, opvallende out-of-home campagnes en boeiende contentmarketing.
Campagne performance
Media inkoop
Maximaliseer je exposure met slimme media-inkoop. Bereik je doelgroep effectief en optimaliseer je advertentiebudget.

Doelgroep

Scapino is één van de grootste schoenverkopers van Nederland, toch zijn er nog mensen die niet bij Scapino (willen) winkelen en Scapino zelfs niet overwegen. Betaalbare pumps gaan vaak tot schoenmaat 42. Terwijl steeds meer vrouwen én mannen met een grotere schoenmaat zich vrij willen voelen om voor hakken te kiezen. Nu is deze doelgroep aangewezen op speciaalzaken en betaalt de hoofdprijs voor een grotere schoenmaat. Deze hakken-liefhebbers wil Scapino met een nieuwe campagne aanspreken. 

Doelstelling

Scapino wil middels een nieuwe campagne relevant worden bij een breder publiek, nieuwe doelgroepen aantrekken en haar imago aanscherpen.

Onze aanpak

In de introductiecampagne INTO FORTY SIX zijn glansrollen weggelegd voor fashion icon Mark Bryan en Drag Queen Miss Cartier. Twee rolmodellen die de weg vrijmaken om aan te trekken wat je wilt.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - Scapino

High fashion

De collectie is high fashion neergezet. Met een kwalitatieve schoenendoos, winkelpresentatie en website. Door een PR en influencers aanpak pluggen we INTO FORTY SIX bij de ‘modegevoelige frontrunners’. Daarnaast is maximaal bereik gegenereerd bij een breed publiek via TV, bioscoop en (getargete) online media.

De campagne

In de campagne zien we een diverse groep dragers van hakken in grote maten. Door ze te plaatsen in een alledaagse context krijgt de campagne een absurdistisch karakter. Dit geeft Scapino de fashion credibility én toegankelijkheid die nodig is om nieuwe doelgroepen over de drempel te trekken en bestaande klanten bevestiging te geven.

Abovo Media - Ipad_1zs

Resultaten

INTO FORTY SIX leverde positieve resultaten op na de inzet van de campagne. De TVC scoort ruim boven de benchmark op merk- en boodschapherinnering. Mensen die de TVC zagen hebben een vernieuwende en modernere merkperceptie ontwikkeld. Daarnaast zag Scapino de weekomzet met 15% stijgen en het aantal winkelbezoekers is gestegen naar 24% sinds de start van de campagne.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag