Scapino: Into Forty Six
Scapino maakt sinds 1974 kwalitatieve en modieuze schoenen toegankelijk voor iedereen. Vanuit het geloof dat geld nooit een rem mag zijn, wil Scapino financiële, mentale en maatschappelijke drempels verlagen.
- Klant: Scapino
- Diensten: Media inkoop, Offline media
Toegepaste diensten
Doelgroep
Scapino is één van de grootste schoenverkopers van Nederland, toch zijn er nog mensen die niet bij Scapino (willen) winkelen en Scapino zelfs niet overwegen. Betaalbare pumps gaan vaak tot schoenmaat 42. Terwijl steeds meer vrouwen én mannen met een grotere schoenmaat zich vrij willen voelen om voor hakken te kiezen. Nu is deze doelgroep aangewezen op speciaalzaken en betaalt de hoofdprijs voor een grotere schoenmaat. Deze hakken-liefhebbers wil Scapino met een nieuwe campagne aanspreken.
Doelstelling
Scapino wil middels een nieuwe campagne relevant worden bij een breder publiek, nieuwe doelgroepen aantrekken en haar imago aanscherpen.
Onze aanpak
In de introductiecampagne INTO FORTY SIX zijn glansrollen weggelegd voor fashion icon Mark Bryan en Drag Queen Miss Cartier. Twee rolmodellen die de weg vrijmaken om aan te trekken wat je wilt.
High fashion
De collectie is high fashion neergezet. Met een kwalitatieve schoenendoos, winkelpresentatie en website. Door een PR en influencers aanpak pluggen we INTO FORTY SIX bij de ‘modegevoelige frontrunners’. Daarnaast is maximaal bereik gegenereerd bij een breed publiek via TV, bioscoop en (getargete) online media.
De campagne
In de campagne zien we een diverse groep dragers van hakken in grote maten. Door ze te plaatsen in een alledaagse context krijgt de campagne een absurdistisch karakter. Dit geeft Scapino de fashion credibility én toegankelijkheid die nodig is om nieuwe doelgroepen over de drempel te trekken en bestaande klanten bevestiging te geven.
Resultaten
INTO FORTY SIX leverde positieve resultaten op na de inzet van de campagne. De TVC scoort ruim boven de benchmark op merk- en boodschapherinnering. Mensen die de TVC zagen hebben een vernieuwende en modernere merkperceptie ontwikkeld. Daarnaast zag Scapino de weekomzet met 15% stijgen en het aantal winkelbezoekers is gestegen naar 24% sinds de start van de campagne.