Primera: 'altijd in de buurt'

Case

Primera is dé winkel in de buurt voor onder andere tijdschriften, boeken, cadeau- en wenskaarten. Met meer dan 500 winkels beschikt Primera over een landelijke dekking. Omdat veel consumenten vanaf maart 2020 thuiswerken, zien we een toename in de vraag naar cartridge- en printproducten. Daarom wordt de propositie ‘altijd in de buurt’ van Primera in 2020 ondersteund door middel van een structurele cartridge campagne.

Abovo Media - primera2

Toegepaste diensten

Social media strategie
Een social media strategie is een belangrijke basis voor jouw merk. Hierop bouwen we jouw social media marketing verder.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Social media marketing
Social media marketing vergroot jouw naamsbekendheid op verschillende platforms met verschillende strategieën en analyses.

Doelstelling

Omdat veel consumenten vanaf maart 2020 thuiswerken, ziet Primera een toename in de vraag naar cartridge- en printproducten. Daarom willen zij dat hun propositie ‘altijd in de buurt’ ondersteund wordt door middel van een structurele campagne rondom cartridges.

Doelgroep

We hebben bewust voor een brede doelgroep gekozen om een zo hoog mogelijke contactkans te realiseren. We hebben hierbij voornamelijk ingespeeld op het sentiment rondom thuiswerken.

Onze aanpak

We zetten de doelgroep centraal in de SEE, THINK en DO fase. Op die manier kunnen we beter inspelen op de behoefte van de klant, afhankelijk van de fase waarin hij/zij zich bevindt.

Abovo Media - Mockup-macbook_Primera1

DO-fase

Tenslotte is er een campagne opgezet in de DO-fase, gericht op bestaande Primera spaarders. Deze doelgroep kenmerkt zich over het algemeen door een hoge aankoopintentie. Via Facebook hebben we deze doelgroep o.b.v. custom audiences meerdere malen bereikt om de actie onder de aandacht te brengen en te stimuleren naar de winkel te gaan.

De online inzet is ondersteund door middel van instore communicatie, een (digitale) folder en diverse nieuwsbrieven.

De campagne wordt aangejaagd via onder andere paid kanalen als Facebook, YouTube & Display Advertising. Deze kanalen sluiten naadloos aan bij het opbouwen van regionale bekendheid van de Primera winkels. De targeting bestaat uit demografische data, zoekwoordtargeting en spaarpasdata van de klant.

Op die manier kunnen we de verschillende doelgroepen bereiken met verschillende boodschappen. De online video inzet wordt door middel van dynamische videomarketing ingezet met een vermelding van de winkelnaam en het adres binnen een straal van 5 km rondom de winkel. Hierdoor wordt de doelgroep direct geleid naar de dichtstbijzijnde winkel om cartridges te kopen.

SEE-fase

In de SEE-fase hebben we voornamelijk via een (dynamische) regionale videocampagne bekendheid opgebouwd voor de actie onder een brede doelgroep. Deze campagne is ingezet via onder andere Facebook, Instagram, YouTube & Display advertising.

THINK-fase

Vervolgens hebben we in de THINK-fase de reeds bereikte doelgroep uit de SEE-fase opgevolgd met een kortere (iets meer richting converterende) boodschap. Dit hebben we gedaan om de urgentie van de actie te benadrukken en de potentiële doelgroep warmer te maken voor een aankoop.

Abovo Media - Schermafbeelding 2023-11-21 104621

Resultaten

Een combinatie van gebruik van data (Primera spaarders), regionale en relevante zichtbaarheid (dynamische video & de folder) én instore communicatie, maken deze campagne dit jaar tot een succes. Er zijn ruim 1,7 miljoen personen bereikt, wat tot nu toe resulteert in een totale cartridge omzetstijging van 13%. Op winkelniveau kan dit zelfs nog verder oplopen. “Als de inktcartridge op is, is het toch fijn om te weten dat de Primera winkel in de buurt cartridges verkoopt, zodat de klant direct weer kan printen.”

Een zeer mooie basis om in 2021 voor Primera op voort te borduren.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag