Terug naar Cases Livera is een echte A-merken lingerie retailer. Zij hebben 100 speciaalzaken door het hele land. Met toonaangevende merken behoren zij tot de beste lingerie speciaalzaken in Nederland.
De vraag
Livera heeft de vraag neergelegd hoe zij we ervoor kunnen zorgen dat er nóg meer mensen in de winkel komen? Daar zijn wij mee aan de slag gegaan.
Onze oplossing
Om de verkopen in de winkels te stimuleren, organiseerde Livera de actie ‘2e BH gratis’. Met behulp van een TV commercial is er bereik op gebouwd. Dit werd doorvertaald richting online uitingen. Zo is er door middel van een crossmediale campagne bereik opgebouwd binnen de gewenste doelgroep. Hierbij hebben we gezocht naar een optimale mix tussen TV, online video, social & display advertising. Op basis van slimme opvolging in verkoopfunnel heeft de doelgroep de boodschap op meerdere relevante momenten gezien.
Het resultaat
In totaal is 72% van de doelgroep minimaal één keer bereikt via de campagne. De TV campagne heeft hierin het grootste aandeel geleverd. De online videocampagne heeft ook nog eens 10% uniek bereik toegevoegd.
Naast positieve geluiden vanaf de winkelvloer is er ook een significante groei gerealiseerd van het websitebezoek. In de campagneperiode is dit gestegen met maar liefst 20%.