Ik Buschauffeur?

Case

Transdev Nederland is één van de grootste mobiliteitsbedrijven van Nederland. Ze zijn actief onder de naam Transdev, maar ook onder andere bekende merken als Connexxion, Hermes en Witte Kruis. In deze case laten we zien hoe Transdev 500 buschauffeurs weet te werven.

Abovo Media - Transdev

Toegepaste diensten

Team
Recruitment
Versterk je team met recruitment: kenmerkende employer branding, gerichte job marketing en bekwame recruitment consultancy.
Hersens
Concepting
Bij AM Beyond* weten we dat je alleen met een onderscheidend concept aandacht van jouw doelgroep kunt opeisen.
Potlood lineaal
Design en vormgeving
Onze ontwerpers helpen bij alle visuele uitdagingen die komen kijken bij design en vormgeving, zoals dtp, animatie en banners

Doelstelling

Enthousiasmeer een brede doelgroep voor het buschauffeurvak bij Transdev, middels een uniek, maar ook herkenbaar concept dat klopt met de kernwaarden en look & feel van Transdev. Gericht op twee vraagstukken: directe werving én employer branding.

Doelgroep

In deze markt met vergrijzing onder werkende buschauffeurs is de pool te klein om mensen weg te trekken bij de concurrent. Iedereen met de juiste instelling kan buschauffeur worden is het credo. Dit is dan ook de primaire focus ligt de wervingscampagne.

Onze aanpak

Wij ontwikkelden samen de campagne ‘Ik buschauffeur?’ We draaien de boodschap om, door mensen zélf te laten nadenken.

Abovo Media - Ipad_transdev_3zs

Zelfdebusbesturen-dag

Maar hoe is het dan echt zo’n bus te besturen? Die ervaring kan worden opgedaan via de ‘zelfdebusbesturen-dag’. Aangejaagd via een leadgen campagne organiseert Transdev in diverse regio’s events waar je als geïnteresseerde zelf een half uurtje achter het stuur kan zitten, samen met een instructeur. Na afloop staat het recruitment team klaar om vragen te beantwoorden en is inschrijven voor de academy direct mogelijk, waar je wordt opgeleid tot buschauffeur.

Abovo Media - Ipad_transdev_1zs

Wij zijn Transdev!

Met beeldmateriaal van diverse beroepsgroepen spreken we mensen aan dat ook zij geschikt zijn als buschauffeur. In de uitingen spelen we in op pullfactoren zoals: een betaalde opleiding en flexibele werktijden. Het employer brand laden we langzaam via een endorsement op elke uiting: Wij zijn Transdev.

Abovo Media - Ipad_transdev_2zs

Ik Buschauffeur?

Het unieke van deze campagne is, dat de boodschap ‘Ik Buschauffeur?’ toepasbaar is voor diverse doelgroepen. Door de combinatie met de actiematige zelfdebusbesturen-dagen in een totaal andere look & feel hebben we ook de doelgroep in beweging gebracht, mensen kunnen écht ervaren hoe het is om achter het stuur te zitten.

Resultaten

Uiteindelijk heeft deze aanpak een duidelijke impact gemaakt. In totaal meer dan 457 bezoekers op de zelfdebusbesturen-dagen en al 92 sollicitanten vanuit de ‘Ik Buschauffeur?’-campagne. Er zijn zelf ook geluiden uit de markt merkbaar dat deze campagne wordt opgemerkt door concullega’s in de branche. De totale campagne heeft zelfs geleid tot 1500 sollicitanten. 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag