Even #Trefzeker als Tonzon

Case

Tonzon is één van de meest bekende bedrijven in Nederland op het gebied van woningisolatie en energiebesparing en tevens de milieuvriendelijkste in het produceren van isolatiemateriaal.

Abovo Media - case tonzon

Toegepaste diensten

Media strategie
Boost je zichtbaarheid en bereik met doordachte mediastrategie. Maximale impact, optimale resultaten.
Concepting
Bij AM Beyond* weten we dat je alleen met een onderscheidend concept aandacht van jouw doelgroep kunt opeisen.

Doelstelling

Het doel van de content was het verpakken van het merkverhaal in een vorm waar mensen naar willen (blijven) kijken en de context te scheppen voor de daaropvolgende influencer-campagne. De overall KPI vanuit communicatie is het realiseren van een hogere merkbekendheid t.o.v. van vóór de campagne.

Doelgroep

Breng Tonzon op een ludieke manier onder de aandacht bij een nieuwe, jongere doelgroep. De campagne is specifiek gericht op huiseigenaren.

Onze aanpak

In een pro-actief concept is gebruikgemaakt van het sentiment omtrent een viral tweet van Raymond van Barneveld, waarin hij opzichtig sluikreclame maakte. Een hero video diende als kick-off voor de campagne waarin het opzichtige sluikreclame-construct werd omarmd door een scala aan influencers die Nederland op een luchtige en humorvolle manier kennis lieten maken met Tonzon.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - Tonzon

Resultaten

Dat de resultaten van deze campagne succesvol zijn zien we aan de recordbrekende CTR’s op de short formats van de hero video, welke leidde naar de landingspagina. Op de landingspagina registreerde we een time spend on site van ca. 6 minuten over de gehele campagneperiode

Aan de overall KPI in de meting vlak na de campagne (januari 2023), is te zien dat de merkbekendheid van Tonzon een stijging realiseerde van 9% en daarmee uitkwam op een totale merkbekendheid van 24%. Dit resultaat is behaald zonder de inzet van massa media.

Kijkend naar de bron van bekendheid zien we vooral een stijging ‘via Google’, deze is met 57% gestegen van 14% naar 22%. Hieruit kunnen we concluderen dat de campagne zeer goed in staat is geweest engagement te realiseren met tevens een relatief groot effect op awareness.

Daan
Elzemieke
Evert

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag