Proud to be boring

Case

Zonnepanelen worden nogal eens overschaduwd door onnodig veel technische informatie. Gevolg? Jij als consument ziet door de wolken de zon niet meer. Denim Solar is het b2c-zonnepaneelmerk binnen de Solarclarity Group met een klare missie: solar voor iedereen toegankelijk maken. En goeie zonnepanelen zijn saai. Laat dat ‘saaie’ nu net de kracht achter deze campagne zijn.

Abovo Media - MarketingReport-Campagne-Solar-kleiner

Toegepaste diensten

Media inkoop
Maximaliseer je exposure met slimme media-inkoop. Bereik je doelgroep effectief en optimaliseer je advertentiebudget.
Radio reclame
Radio reclame wordt gebruikt om unieke auditieve impact te koppelen aan jouw naamsbekendheid gedurende jouw campagne.
Out of home
Out of Home is een goede toevoeging aan het offline deel van jouw marketingcampagne, om merkherkenning te optimaliseren.

Doelstelling

De solarmarkt kenmerkt zich door technisch jargon. Die saaie, weinigzeggende info houdt mensen tegen. Aan ons de uitdaging om samen met This Agency een oplossing te bedenken om interesse te wekken. Hoe? Door via desinteresse brand awareness te creëren met ‘saai’ als ster van de campagne.

Doelgroep

Bereik een brede doelgroep in vijf Europese landen, specifiek gericht op huizenbezitters in de leeftijdscategorie 30-64 jaar.

Onze aanpak

Onder de tagline ‘Proud to be boring ’tonen we de doelgroep dat desinteresse in zonnepanelen begrijpelijk is, aanschaf niet in de weg hoeft te staan. Sterker, goede zonnepanelen zijn saai. Daar heb je namelijk geen omkijken naar, die doen het gewoon en bieden garantie.

De campagne is gelanceerd in 5 landen (Zweden, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland) via 2 films, 2 radiocommercials, OOH en diverse online assets.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - eiHMprKud (1)

Solar is niet sexy

Je hoeft maar weinig mensen wakker te maken voor zzzonepanelen. Solar is niet sexy. Je wilt gewoon goede zonnepanelen waar je geen omkijken naar hebt.

Abovo Media - traced-Ontwerp zonder titel (23)

Denim lanceert saaie video-campagne

De kern van de campagne zijn twee video’s, geproduceerd door Holy Fools en regisseur André Maat. Andere campagneuitingen zijn drie radiocommercials, online middelen en diverse out-of-home-uitingen.

Abovo Media - 240116-Denim-Banner-Mockup-V01[1]

Resultaten

Met een glansrijke start in september 2023 heeft Solar meer dan 100.000 zonnepanelen verkocht, die nu schitteren op de daken van 8.012 huishoudens. Deze prestatie vertegenwoordigt een groei van 15% ten opzichte van 2022, waarmee we een stralende toekomst tegemoet gaan. Slaapverwekkend goed geregeld dus.

Daan
Evert
Daan

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic-Fit-MM-afl.-1-600×337
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Social media advertising
Case
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Case
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag