Proud to be boring
Zonnepanelen worden nogal eens overschaduwd door onnodig veel technische informatie. Gevolg? Jij als consument ziet door de wolken de zon niet meer. Denim Solar is het b2c-zonnepaneelmerk binnen de Solarclarity Group met een klare missie: solar voor iedereen toegankelijk maken. En goeie zonnepanelen zijn saai. Laat dat ‘saaie’ nu net de kracht achter deze campagne zijn.
- Klant: Denim Solar
- Diensten: Out-of-Home, Radio reclame, Media inkoop, Social media advertising
Toegepaste diensten
Doelstelling
De solarmarkt kenmerkt zich door technisch jargon. Die saaie, weinigzeggende info houdt mensen tegen. Aan ons de uitdaging om samen met This Agency een oplossing te bedenken om interesse te wekken. Hoe? Door via desinteresse brand awareness te creëren met ‘saai’ als ster van de campagne.
Doelgroep
Bereik een brede doelgroep in vijf Europese landen, specifiek gericht op huizenbezitters in de leeftijdscategorie 30-64 jaar.
Onze aanpak
Onder de tagline ‘Proud to be boring ’tonen we de doelgroep dat desinteresse in zonnepanelen begrijpelijk is, aanschaf niet in de weg hoeft te staan. Sterker, goede zonnepanelen zijn saai. Daar heb je namelijk geen omkijken naar, die doen het gewoon en bieden garantie.
De campagne is gelanceerd in 5 landen (Zweden, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland) via 2 films, 2 radiocommercials, OOH en diverse online assets.
Resultaten
Met een glansrijke start in september 2023 heeft Solar meer dan 100.000 zonnepanelen verkocht, die nu schitteren op de daken van 8.012 huishoudens. Deze prestatie vertegenwoordigt een groei van 15% ten opzichte van 2022, waarmee we een stralende toekomst tegemoet gaan. Slaapverwekkend goed geregeld dus.