Proud to be boring

Case

Zonnepanelen worden nogal eens overschaduwd door onnodig veel technische informatie. Gevolg? Jij als consument ziet door de wolken de zon niet meer. Denim Solar is het b2c-zonnepaneelmerk binnen de Solarclarity Group met een klare missie: solar voor iedereen toegankelijk maken. En goeie zonnepanelen zijn saai. Laat dat ‘saaie’ nu net de kracht achter deze campagne zijn.

Abovo Media - MarketingReport-Campagne-Solar-kleiner

Toegepaste diensten

Campagne performance
Media inkoop
Maximaliseer je exposure met slimme media-inkoop. Bereik je doelgroep effectief en optimaliseer je advertentiebudget.
Radio_1
Radio reclame
Radio reclame wordt gebruikt om unieke auditieve impact te koppelen aan jouw naamsbekendheid gedurende jouw campagne.
Out Of Home
Out of home
Out of Home is een goede toevoeging aan het offline deel van jouw marketingcampagne, om merkherkenning te optimaliseren.

Doelstelling

De solarmarkt kenmerkt zich door technisch jargon. Die saaie, weinigzeggende info houdt mensen tegen. Aan ons de uitdaging om samen met This Agency een oplossing te bedenken om interesse te wekken. Hoe? Door via desinteresse brand awareness te creëren met ‘saai’ als ster van de campagne.

Doelgroep

Bereik een brede doelgroep in vijf Europese landen, specifiek gericht op huizenbezitters in de leeftijdscategorie 30-64 jaar.

Onze aanpak

Onder de tagline ‘Proud to be boring ’tonen we de doelgroep dat desinteresse in zonnepanelen begrijpelijk is, aanschaf niet in de weg hoeft te staan. Sterker, goede zonnepanelen zijn saai. Daar heb je namelijk geen omkijken naar, die doen het gewoon en bieden garantie.

De campagne is gelanceerd in 5 landen (Zweden, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland) via 2 films, 2 radiocommercials, OOH en diverse online assets.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - eiHMprKud (1)

Solar is niet sexy

Je hoeft maar weinig mensen wakker te maken voor zzzonepanelen. Solar is niet sexy. Je wilt gewoon goede zonnepanelen waar je geen omkijken naar hebt.

Abovo Media - traced-Ontwerp zonder titel (23)

Denim lanceert saaie video-campagne

De kern van de campagne zijn twee video’s, geproduceerd door Holy Fools en regisseur André Maat. Andere campagneuitingen zijn drie radiocommercials, online middelen en diverse out-of-home-uitingen.

Abovo Media - 240116-Denim-Banner-Mockup-V01[1]

Resultaten

Met een glansrijke start in september 2023 heeft Solar meer dan 100.000 zonnepanelen verkocht, die nu schitteren op de daken van 8.012 huishoudens. Deze prestatie vertegenwoordigt een groei van 15% ten opzichte van 2022, waarmee we een stralende toekomst tegemoet gaan. Slaapverwekkend goed geregeld dus.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag