Curaçao Toeristen Bureau Europa
Onze oplossing voor Curaçao Toeristen Bureau Europa
Curaçao Toerisme Bureau Europa (CTBE) behartigt de belangen van de toeristische sector van het Caribische eiland en stimuleert het bezoek vanuit het buitenland. Abovo werkt voor de Europese divisie en heeft in Nederland al meerdere succesvolle campagnes uitgerold.
De vraag
Vanuit het eiland was er de behoefte om Curaçao middels een vernieuwde branding onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. In Amerika is het creatieve concept ontwikkelt waarbij een breed scala aan thema’s aan bod komen die het gevoel van Curaçao weerspiegelen. Door ‘local heroes’ te introduceren in combinatie met het gevoel dat zij hebben bij hun Curaçao wordt de reiziger vervolgens uitgenodigd om dit gevoel te ervaren en Curaçao zelf te beleven. Curaçao heeft ons gevraagd dit concept in Nederland uit te rollen.
Onze oplossing
De kleurrijke beelden geïnspireerd op de schoonheid van de natuur op het eiland, knallende paarsblauwe kleurschakeringen van de zee en de oranjeroze gloed van de zonsondergang vragen natuurlijk om impactvolle formaten. Dit hebben we gerealiseerd door digitale out of home en abri’s in te zetten vooral in de Randstad. We hebben hiermee vooral ingezet op het realiseren van veel bereik en contacten. Dit hebben we kracht bijgezet met social ads en impactvolle display formaten. Voor CTBE is de realisatie van awareness van belang. De grote touroperators zetten vanaf december weer in op het boeken van reizen naar het eiland.
Het resultaat
Doordat we vooral inzetten op het realiseren van bereik en contacten en er geen onderzoek meeloopt is het exacte campagne resultaat niet direct meetbaar. Maar het aantal bezoekers van Curaçao zit in de lift en we zijn er van overtuigt dat deze campagne verder bijdraagt aan deze stijgende lijn.
De uitwerking
StrategieMediaplanningMedia inkoopDigitalTradeDesk