100% elektrisch, 100% bereikbaar
BYD (Build Your Dreams) is een Chinese autofabrikant die in 2003 is opgericht. Begin 2023 werd BYD officieel gelanceerd in Nederland, een merk dat voorheen weinig bekendheid genoot in ons land. Hoewel zij in China al jarenlang marktleider in de ontwikkeling van accu’s voor elektrische auto’s zijn, bleef BYD hier relatief onontdekt.
- Klant: Louwman BYD Nederland
- Diensten: Social media advertising
Toegepaste diensten
Uitdaging
Hoewel BYD in China al jarenlang marktleider in de ontwikkeling van accu’s voor elektrische auto’s is, bleef BYD in Nederland relatief onontdekt. Dus hoe introduceer je een onbekende Chinese autofabrikant in het Nederlandse straatbeeld?
Doelstelling
Een positieve merkperceptie creëren door middel van een ijzersterke full-funnel strategie op diverse mediakanalen.
Onze aanpak
Met de paid social inzet zijn 5.5 miljoen unieke META-gebruikers bereikt in Nederland. Dit is 56% van alle Nederlanders die Facebook en/of Instagram gebruiken. Aan deze gebruikers zijn meer dan 89 miljoen BYD-advertenties getoond door middel van het Touch-Tell-Sell model, waaronder 6,7 miljoen videoviews van 3 seconden die een 50% lagere CPV hadden dan de benchmark.
De social paid campagnes hebben samen met de OOH, TVC en online video’s gezorgd voor een mooie toestroom aan proefritten voor verschillende BYD-modellen.
Tell
De doelgroep wordt opnieuw benaderd en met behulp van look-a-like tactieken wordt een nieuwe doelgroep aangesproken in de consideration-laag. Met meer informatie over het merk en de modellen.
Touch
Een mooie bewustwordingslaag waarin mensen kennismaken met zowel het model als het merk.
Sell
Doelgroepen worden opnieuw aangesproken in een conversie-laag om hen aan te moedigen een afspraak te maken voor een proefrit.
De impact
Dankzij gerichte social advertising hebben we niet alleen een merk gelanceerd, maar ook een sterke online aanwezigheid opgebouwd. Er rijden inmiddels honderden BYD’s op de Nederlandse wegen en we merken steeds meer herkenning en erkenning vanuit de doelgroep. Met dit momentum streven we in 2024 naar verdere groei en nog positievere merkperceptie.