100% elektrisch, 100% bereikbaar

Case

BYD (Build Your Dreams) is een Chinese autofabrikant die in 2003 is opgericht. Begin 2023 werd BYD officieel gelanceerd in Nederland, een merk dat voorheen weinig bekendheid genoot in ons land. Hoewel zij in China al jarenlang marktleider in de ontwikkeling van accu’s voor elektrische auto’s zijn, bleef BYD hier relatief onontdekt.

Abovo Media - BYD 2000×2000

Toegepaste diensten

Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Contentstrategie
Onze experts lanceren succesvolle campagnes die gebaseerd zijn op sterke strategieën en een duidelijke identiteit.
Content en creatie
AM Beyond* is ons creatieve contentlabel voor al jouw content creatie en vormgeving, van fotografie tot copywriting.

Uitdaging

Hoewel BYD in China al jarenlang marktleider in de ontwikkeling van accu’s voor elektrische auto’s is, bleef BYD in Nederland relatief onontdekt. Dus hoe introduceer je een onbekende Chinese autofabrikant in het Nederlandse straatbeeld?

Doelstelling

Een positieve merkperceptie creëren door middel van een ijzersterke full-funnel strategie op diverse mediakanalen.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - eiHMprKud-min

Onze aanpak

Met de paid social inzet zijn 5.5 miljoen unieke META-gebruikers bereikt in Nederland. Dit is 56% van alle Nederlanders die Facebook en/of Instagram gebruiken. Aan deze gebruikers zijn meer dan 89 miljoen BYD-advertenties getoond door middel van het Touch-Tell-Sell model, waaronder 6,7 miljoen videoviews van 3 seconden die een 50% lagere CPV hadden dan de benchmark.

De social paid campagnes hebben samen met de OOH, TVC en online video’s gezorgd voor een mooie toestroom aan proefritten voor verschillende BYD-modellen.

 

Abovo Media - 24_1072527 BYD – iphone15pro mockup 3x-1 (002)

Tell

De doelgroep wordt opnieuw benaderd en met behulp van look-a-like tactieken wordt een nieuwe doelgroep aangesproken in de consideration-laag. Met meer informatie over het merk en de modellen.

Abovo Media - 24_1072527 BYD – iphone15pro mockup 3x-2

Touch

Een mooie bewustwordingslaag waarin mensen kennismaken met zowel het model als het merk.

Abovo Media - e9JYY9in1 (1)

Sell

Doelgroepen worden opnieuw aangesproken in een conversie-laag om hen aan te moedigen een afspraak te maken voor een proefrit.

De impact

Dankzij gerichte social advertising hebben we niet alleen een merk gelanceerd, maar ook een sterke online aanwezigheid opgebouwd. Er rijden inmiddels honderden BYD’s op de Nederlandse wegen en we merken steeds meer herkenning en erkenning vanuit de doelgroep. Met dit momentum streven we in 2024 naar verdere groei en nog positievere merkperceptie.

Rob
Daan
Joelle

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic-Fit-MM-afl.-1-600×337
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Case
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag