Begin het jaar goed met Basic-Fit

Case

Basic-Fit is met meer dan 180 clubs de grootste sportschoolketen van Nederland en al jaren marktleider in de fitnessbranche. De naamsbekendheid van Basic-Fit in Nederland is daarnaast enorm groot (circa 90%). Basic-Fit is een voordelige sportschool waar leden toegang hebben tot alle 750 Basic-Fit clubs in Europa.

Abovo Media - BF-Begin-het-jaar-goed-2

Toegepaste diensten

Content marketing
Content en creatie
AM Beyond* is ons creatieve contentlabel voor al jouw content creatie en vormgeving, van fotografie tot copywriting.
Potlood lineaal
Design en vormgeving
Onze ontwerpers helpen bij alle visuele uitdagingen die komen kijken bij design en vormgeving, zoals dtp, animatie en banners
Content marketing
Contentstrategie
Onze experts lanceren succesvolle campagnes die gebaseerd zijn op sterke strategieën en een duidelijke identiteit.

Doelstelling

Uit onderzoek van Memo2 bleek dat er nog goede kansen lagen in het verhogen van de overweging om lid te worden van Basic-Fit. De focus van de campagne was dan ook om deze overweging van Basic-Fit te vergroten en om zoveel mogelijk mensen, op de belangrijkste momenten in het jaar lid te laten worden.

Doelgroep

Beginnende sporters tussen de 18 en 34 jaar die aan het begin van het nieuwe jaar op zoek zijn naar een sportschool om hun goede voornemens waar te maken.

Onze aanpak

Voor deze campagne hebben we onze performance inzet full funnel ingezet om de merkoverweging te verhogen. Dit deden we op basis van het Touch, Tell, Sell model, waarbij offline en online media elkaar versterken en naadloos op elkaar aansluiten.

Abovo Media - Content en creatie

Resultaten

In Nederland hebben we in januari met de totale marketing inzet een enorm bereik gegenereerd. Met de programmatic inzet realiseerden we met de januari campagne meer dan 75 miljoen impressies en een bereik van 6,4 miljoen unieke apparaten binnen de doelgroep 18-35 jaar. Hiermee hebben we de gehele doelgroep meerdere malen bereikt, waarvan een deel op meerdere devices.

Met de boodschap van de campagne hebben we de overweging om lid te worden van Basic-Fit kunnen laten stijgen van 45%, in heel 2019, naar 55% in januari 2020 (Memo2 onderzoek). Dat is maar liefst een stijging van 22%! Daarnaast hebben we ook nog eens een ledengroei van 42% gerealiseerd ten opzichte van januari 2019. Internationaal heeft in januari 2020 een recordaantal nieuwe leden zich aangemeld in alle landen (internationaal werd dezelfde programmatic strategie toegepast).

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Abovo Media - case vivera
Vivera- Veganuary
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag