Abovo Media
  • Over Abovo
    • Wie zijn wij
    • Abovo Media in de Media
    • Ons netwerk
  • Diensten
  • Cases
  • Nieuws
  • Onze mensen
  • Contact
  • Werken bij
  • Mijn Abovo

Spoken Words behalen merkvoorkeur

Abovo Media   -   Cases   -   Basic Fit
Accepteer marketing cookies om deze content te zien.
Terug naar Cases

Make Fitness A Basic

Basic-Fit maakt fitness voor iedereen toegankelijk. En wil van fitness een gewoonte maken waar mensen van houden en die ze vol houden. Net zoals het poetsen van je tanden, wordt fitness een gezonde routine.

De uitdaging

De belangrijkste uitdaging van deze campagne was de doelgroep – 18 tot 34 jarigen – bewust maken van het feit dat het niet noodzakelijk is om een superfit leven te leiden maar dat je sport om lekker in je vel te zitten. Met deze gedachte staat het realiseren van merkvoorkeur voor Basic-Fit centraal en moet de doelgroep gemotiveerd worden om de eerste stap naar de sportschool te zetten.

De oplossing 

De eerste stap naar fitness is het lastigste. Daarom is het belangrijk om een heldere boodschap over te brengen die de ontvanger raakt. Een geloofwaardige afzender is hier essentieel, zonder deze geloofwaardige afzender zal de boodschap niet worden aangenomen.

Om de doelgroep bewust te maken en te motiveren zocht Basic-Fit de samenwerking op met spoken-word-artist Roziena en VICE.  Roziena creëerde een krachtige, inspirerende video, vanuit een native advertising gedachte, in een toon en stijl die de doelgroep de moeite waard vindt om te kijken. De video werd onder andere via de kanalen van VICE gedeeld. Om het volledige potentieel te benutten en de impact van de campagne te vergroten zijn er teasers ingezet om via social, display, native en video advertising het bereik uit te bouwen en daadwerkelijk het merk een significante uplift te geven. 

Resultaten

De ongekend goede resultaten vormen het bewijs dat de uitdaging is geslaagd. De totale campagne bereikte 49% van de doelgroep op een impactvolle manier. De complete video van anderhalve minuut werd via het non-forced advertentieformaat ingezet en maar liefst 50,3% van de kijkers besloot de complete video uit te kijken.

De merkvoorkeur was 62% onder de mensen die niet met de campagne in aanraking zijn gekomen, ten opzichte van een merkvoorkeur van 80% bij de mensen die wel met de campagne in aanraking zijn gekomen.

De campagne liep van 1 tot en met 31 oktober en maakte van oktober 2022 de beste oktobermaand in het 20-jarige bestaan van Basic Fit. Het aantal nieuwe leden lag 36% boven het gemiddelde van de afgelopen vier jaar.

 

Abovo Media

Dr. C.J.K. van Aalstweg 8F
1625 NV HOORN

T 0229 - 274 006
E MWFXNW1iMEJoWW05MmJ5NXViQT09
  • Abovo Media
    • Over Abovo
    • Onze diensten
    • Onze mensen
    • Ons netwerk
    • Privacy Statement
    • Algemene voorwaarden
    • Cookies
  • Onze diensten
    • Performance & Media
    • Data & Insights
    • Content & Creatie

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws uit de media.

Aanmelden