Je doelgroep in beweging krijgen met content? Routinewerk!
Basic-Fit is marktleider in de fitnesscategorie. De fitnessketen heeft het meest aantal leden en is qua merkbekendheid en overweging niet te evenaren. Dat betekent dat de grootste groeipotentie van Basic-Fit in de groei van de gehele categorie zit.
- Klant: Basic-Fit
- Diensten: Content & creatie, Social media advertising
Toegepaste diensten
Doelstelling
De totale fitnesscategorie kent twee barrières die veel mensen in de weg staan:
1. “Ik ben niet fit genoeg om te starten in de sportschool. In een gym zijn alleen maar bodybuilders en fitgirls en
geen mensen zoals ik.”
2. “Beginnen met sporten lukt wel, maar ik hou het vervolgens niet vol en ik verwacht dat ik na enkele weken toch
wil stoppen.”
Doelgroep
Deze campagne is voor iedereen die zich onzeker voelt over hun fitheid en denkt dat ze niet thuishoren in de sportschool. Voor de kersverse moeders, drukke professionals, of degenen die moeite hebben om gemotiveerd én consistent te blijven.
Onze aanpak
Engagement staat letterlijk voor ‘betrokkenheid’. Magazines als LINDA. hebben als mediumtype een enorme betrokkenheid onder haar lezers en influencers zijn als geen ander in staat om middels content, engagement tussen merken en consumenten te realiseren. Daarom sloeg Basic Fit de handen ineen met Nienke Plas als ambassadeur van deze campagne en haakte meer influencers aan om deze boodschap uit te dragen.
De 12-weken challenge
Nienke Plas deelt in een reeks humoristische workoutvideo’s op Instagram en YouTube haar 12 weken durende strijd om na de zwangerschap weer te gaan sporten.
Motivatie Monologen
LINDA ontwikkelde de videoserie ‘Motivatie Monologen’ op LINDA.nl. Hier verschenen ook nog een aantal branded artikelen, waarin de doelgroep zélf in de content werd meegenomen. We maakten de keuze om hen zelf te laten omschrijven hoe zij hun barrières zijn overkomen en het sporten weer hebben opgepakt. Een manier om via herkenning van ‘peers’ perceptie te veranderen.
Resultaten
Door een samenwerking aan te gaan met een A-titel als LINDA. en een gezicht als Nienke Plas, zien we dat de overweging om te gaan sporten bewezen is gestegen. De totale partnership realiseerde 7,2 miljoen contacten en binnen de doelgroep vrouwen 25-55 jaar zorgde dit voor een bereik van 48% met een gemiddeld contactfrequentie van 4,1. De video’s op LINDA. realiseerden 668.394 videoviews waarvan 30% langer dan 50% uitkeek. Maar het allerbelangrijkste: 38% van de mensen die de campagne heeft gezien geeft aan een sportroutine te hebben gecreëerd.