Make Fitness your Basic

Case

Basic-Fit maakt fitness voor iedereen toegankelijk. En wil van fitness een gewoonte maken waar mensen van houden en die ze vol houden. Net zoals het poetsen van je tanden, wordt fitness een gezonde routine.

Abovo Media - BF-Make-Fitness-your-Basic-1

Toegepaste diensten

Media strategie
Boost je zichtbaarheid en bereik met doordachte mediastrategie. Maximale impact, optimale resultaten.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Social media marketing
Social media marketing vergroot jouw naamsbekendheid op verschillende platforms met verschillende strategieën en analyses.

Doelstelling

Het realiseren van merkvoorkeur voor Basic-Fit staat centraal. Daarbij moet de doelgroep gemotiveerd worden om de eerste stap naar de sportschool te zetten.

Doelgroep

De belangrijkste uitdaging van deze campagne was de doelgroep – 18 tot 34 jarigen – bewust maken van het feit dat het niet noodzakelijk is om een superfit leven te leiden, maar dat je sport om lekker in je vel te zitten.

Onze aanpak

De eerste stap naar fitness is het lastigste. Daarom is het belangrijk om een heldere boodschap over te brengen die de ontvanger raakt. Een geloofwaardige afzender is hier essentieel, zonder deze geloofwaardige afzender zal de boodschap niet worden aangenomen.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - Basic-Fit

Significante uplift

Om het volledige potentieel te benutten en de impact van de campagne te vergroten zijn er teasers ingezet om via social, display, native en video advertising het bereik uit te bouwen en daadwerkelijk het merk een significante uplift te geven.

Basic-Fit motiveert doelgroep met krachtige video

Om de doelgroep bewust te maken en te motiveren zocht Basic-Fit de samenwerking op met spoken-word-artist Roziena en VICE.  Roziena creëerde een krachtige, inspirerende video, vanuit een native advertising gedachte, in een toon en stijl die de doelgroep de moeite waard vindt om te kijken. De video werd onder andere via de kanalen van VICE gedeeld.

Resultaten

De ongekend goede resultaten vormen het bewijs dat de uitdaging is geslaagd. De totale campagne bereikte 49% van de doelgroep op een impactvolle manier. De complete video van anderhalve minuut werd via het non-forced advertentieformaat ingezet en maar liefst 50,3% van de kijkers besloot de complete video uit te kijken.

De merkvoorkeur was 62% onder de mensen die niet met de campagne in aanraking zijn gekomen, ten opzichte van een merkvoorkeur van 80% bij de mensen die wel met de campagne in aanraking zijn gekomen.

De campagne liep van 1 tot en met 31 oktober en maakte van oktober 2022 de beste oktobermaand in het 20-jarige bestaan van Basic Fit. Het aantal nieuwe leden lag 36% boven het gemiddelde van de afgelopen vier jaar.

Daan
Florien
Kelly

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 113334
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv reclame+4
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out of home+3
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Social media advertising
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Server 2 server+1
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Recruitment+2
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Strategie & media+2
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Media inkoop+1
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag