Make Fitness your Basic

Case

Basic-Fit maakt fitness voor iedereen toegankelijk. En wil van fitness een gewoonte maken waar mensen van houden en die ze vol houden. Net zoals het poetsen van je tanden, wordt fitness een gezonde routine.

Abovo Media - BF-Make-Fitness-your-Basic-1

Toegepaste diensten

Media strategie 1
Media strategie
Boost je zichtbaarheid en bereik met doordachte mediastrategie. Maximale impact, optimale resultaten.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Social media marketing
Social media marketing vergroot jouw naamsbekendheid op verschillende platforms met verschillende strategieën en analyses.

Doelstelling

Het realiseren van merkvoorkeur voor Basic-Fit staat centraal. Daarbij moet de doelgroep gemotiveerd worden om de eerste stap naar de sportschool te zetten.

Doelgroep

De belangrijkste uitdaging van deze campagne was de doelgroep – 18 tot 34 jarigen – bewust maken van het feit dat het niet noodzakelijk is om een superfit leven te leiden, maar dat je sport om lekker in je vel te zitten.

Onze aanpak

De eerste stap naar fitness is het lastigste. Daarom is het belangrijk om een heldere boodschap over te brengen die de ontvanger raakt. Een geloofwaardige afzender is hier essentieel, zonder deze geloofwaardige afzender zal de boodschap niet worden aangenomen.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - Basic-Fit

Significante uplift

Om het volledige potentieel te benutten en de impact van de campagne te vergroten zijn er teasers ingezet om via social, display, native en video advertising het bereik uit te bouwen en daadwerkelijk het merk een significante uplift te geven.

Basic-Fit motiveert doelgroep met krachtige video

Om de doelgroep bewust te maken en te motiveren zocht Basic-Fit de samenwerking op met spoken-word-artist Roziena en VICE.  Roziena creëerde een krachtige, inspirerende video, vanuit een native advertising gedachte, in een toon en stijl die de doelgroep de moeite waard vindt om te kijken. De video werd onder andere via de kanalen van VICE gedeeld.

Resultaten

De ongekend goede resultaten vormen het bewijs dat de uitdaging is geslaagd. De totale campagne bereikte 49% van de doelgroep op een impactvolle manier. De complete video van anderhalve minuut werd via het non-forced advertentieformaat ingezet en maar liefst 50,3% van de kijkers besloot de complete video uit te kijken.

De merkvoorkeur was 62% onder de mensen die niet met de campagne in aanraking zijn gekomen, ten opzichte van een merkvoorkeur van 80% bij de mensen die wel met de campagne in aanraking zijn gekomen.

De campagne liep van 1 tot en met 31 oktober en maakte van oktober 2022 de beste oktobermaand in het 20-jarige bestaan van Basic Fit. Het aantal nieuwe leden lag 36% boven het gemiddelde van de afgelopen vier jaar.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-2
Basic-Fit- Begin het jaar Goed
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - vlogmaster
Vtech- Vlogmasters
Abovo Media - case vivera
Vivera- Veganuary
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag