Basic-Fit speelt slim in op het EK

Case

In de aanloop naar het EK kon niemand het meer ergens anders over hebben dan de hoofdband van Memphis Depay. Basic-Fit wist meerdere malen snel en creatief in te spelen tijdens het toernooi met een slimme AR Snapchat Lens.

Abovo Media - Mbappe neusmasker

Toegepaste diensten

Campagnemanagement
Efficiëntie en succes hand in hand. Optimaliseer elke stap met doeltreffend campagnemanagement voor maximale impact.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
SEA
Search Engine Advertising zorgt voor goede zichtbaarheid van jouw merk op verschillende zoekmachines en platforms.

Doelstelling

Een goede inhaker is vermakelijk, actueel en wordt veel gedeeld op social, toch? Check! Toen het tijdens het EK over niets anders ging dan de hoofdband van Memphis moesten we er iets mee. Maar hoe kunnen we nou nét een stapje verder gaan?

Doelgroep

De primaire doelgroep van Basic-Fit is jongeren en jongvolwassenen van 18 tot 35 jaar. Deze groep is steeds meer bezig met hoe sport een grote rol speelt bij mentaal welzijn. De secundaire doelgroep van Basic-Fit richt zich op mensen van 18-59 jaar; een brede groep.

Onze aanpak

We introduceerden een virtuele hoofdband die fans met de AR-lens van Snapchat op hun hoofd konden zetten. Hoe verder Nederland in het toernooi kwam, hoe vaker de lens werd gedeeld. Fans gingen los: meer dan 250.000 mensen deelden de lens met vrienden, wat zorgde voor ruim 2 miljoen organische impressies. Het resultaat? De filter scoorde vaker dan Memphis tijdens het toernooi. Relevant, actueel en impactvol!

Abovo Media - Scherm_afbeelding 2024-11-28 om 10.21.39
Abovo Media - foto dave hoofdband
Abovo Media - foto mike
Abovo Media - schermafbeelding hoofdband snapchat
Abovo Media - foto 2e slide

Maar waarom stoppen na één succes? Want niet veel later brak Kylian Mbappé tijdens het EK zijn neus. Het opvallende masker dat hij tijdens trainingen droeg, werd direct trending onderwerp in Frankrijk. Basic-Fit speelde opnieuw in op de hype en lanceerde een tweede AR-lens: een driekleurig masker, geïnspireerd op het accessoire van Mbappé. Deze lens liet niet alleen zien dat Basic-Fit achter de veerkracht van de voetballer stond, maar zorgde er ook voor dat fans betrokken bleven gedurende het toernooi.

Resultaten

De AR-lenzen waren een duidelijk succes. Er werden ruim 2 miljoen organische impressies gegenereerd zonder enige paid aanjaging. De lens werd ook door maar liefst 250.000 mensen gedeeld met vrienden. Met een index van 233 overtrof de ad awareness de benchmark voor campagnes in de fitness branche. De share-rate van de lens groeide van 5,77% in de eerste wedstrijd naar 11,19% tijdens de halve finale. De playtime groeide ook; van 7,6 seconden naar 9,24 seconden. Hoe verder Nederland dus in het toernooi kwam, hoe vaker de lens werd gedeeld.

Door de tweede lens zorgden we dat fans betrokken bleven gedurende het toernooi. De lenzen genereerde betrokkenheid, een gevoel van saamhorigheid onder fans en vele gesprekken over Basic-Fit.

2 miljoen

organische impressies

11,19%

Share rate

9,24 seconden

Playtime
Evert
Elzemieke
Daan

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - nederlandse-vleesvervangermaker-vivera-voor-340-miljoen-euro-overgenomen
Vivera – Verhoogt de zichtbaarheid en conversie middels Retail Media
Retail media
Case
Abovo Media - KimdeHoop_CLAUDE_HR-20_Landscape (2)
Basic Fit – #BlijfBewegen
Content & creatie+2
Case
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538-stemmenjacht-article-header-1200×675-1
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic Fit x Nienke Plas -vierkant
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag