Basic Fit slaat handen ineen met zanger Claude

Case

Basic Fit, de grootste fitnessaanbieder van Europa, en zanger Claude lanceerden samen een videoclip om de dialoog over mentale en fysieke gezondheid op gang te brengen. Met de boodschap ‘Je bent niet alleen, #BlijfBewegen’, worden de voordelen van sport en beweging voor fysieke en mentale gezondheid benadrukt.

Abovo Media - KimdeHoop_CLAUDE_HR-20_Landscape (2)

Toegepaste diensten

Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Content en creatie
AM Beyond* is ons creatieve contentlabel voor al jouw content creatie en vormgeving, van fotografie tot copywriting.
Concepting
Bij AM Beyond* weten we dat je alleen met een onderscheidend concept aandacht van jouw doelgroep kunt opeisen.

Doelstelling

Basic Fit streeft ernaar om iedereen zich niet alleen fysiek, maar ook mentaal fit te laten voelen. Ze hebben als missie om geloofwaardig als marktleider gepositioneerd te worden van de Health & Fitness-categorie op zowel mentaal als fysiek vlak. Ook moet er bekendheid gegenereerd worden aan de positieve impact van sport en beweging op je mentale gezondheid en moet hiermee de Sport Intentie van de doelgroep worden verhoogd.

Doelgroep

De campagne is voornamelijk gericht op jongeren en jongvolwassenen van 18 tot 35 jaar. 1 op de 3 jongeren geeft namelijk aan last te hebben van mentale klachten zoals stress, angst en depressie. Binnen deze doelgroep moet het enorme taboe rondom dit onderwerp doorbroken worden.

Onze aanpak

Samen met Claude, een opkomende artiest bekend onder de doelgroep, ontwikkelden we een videoclip voor zijn nummer La Pression om zo te laten zien dat bewegen positief bijdraagt aan mentale gezondheid. Claude gaf als toevoeging hierop een live showcase met ondersteuning van organisaties MIND, TeGek?! en Mental Health Europe. Door deze organisaties was er ruimte voor gesprekken over mentale gezondheid.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

World Mental Health Day

Gratis dagpas

In het verlengde van de videoclip ging Basic-Fit nog een stap verder. In het teken van World Mental Health Day kon iedereen in de week van 10 oktober een gratis Basic-Fit-dagpas aanvragen. Zo stelde het merk haar deuren gratis open voor iedereen. Met als doel barrières weg te nemen en mensen te laten ervaren hoe fijn bewegen is.

Abovo Media - Schermafbeelding 2024-12-06 105656
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-12-06 105841
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-12-06 105742
#BLIJFBEWEGEN

Met de boodschap ‘Je bent niet alleen, #BlijfBewegen’, willen we iedereen laten inzien dat bewegen helpt en dat je er niet alleen voor staat.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Resultaten

Meer dan 25% van de doelgroep bekeek de videoclip, met een lengte van 03:58, helemaal af. Met meer dan 1.640.000 views op YouTube zijn veel mensen betrokken geweest bij deze uiting over mentale gezondheid. De Sport Intentie onder de doelgroep jongeren 16-34 nam toe met index 117. Van deze jongeren voelt maar liefst 50% zich aangemoedigd om de rol van sport bij mentale gezondheid te bespreken met vrienden of familie. 42% gaat zelfs actief op zoek naar meer informatie over de rol van sport en beweging voor mentale gezondheid.

De resultaten laten ook zien dat de samenwerking tussen Basic-Fit en Claude een goede keuze was; 58% van doelgroep heeft deze samenwerking als sympathiek ervaren.

De #BlijfBewegen-campagne heeft dus zeker bijgedragen aan een groter bewustzijn over de rol van sport bij mentale gezondheid, en heeft het mensen zowel fysiek als mentaal in beweging gebracht!

1.640.000

Views

Index 117

Sport Intentie

52%

bekend met samenwerking
Evert
Elzemieke
Daan

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - nederlandse-vleesvervangermaker-vivera-voor-340-miljoen-euro-overgenomen
Vivera – Verhoogt de zichtbaarheid en conversie middels Retail Media
Retail media
Case
Abovo Media - Mbappe neusmasker
Basic-Fit – Inhaken met Augmented Reality
SEA+1
Case
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538-stemmenjacht-article-header-1200×675-1
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic Fit x Nienke Plas -vierkant
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag