auto.nl
Onze oplossing voor auto.nl
auto.nl is een nieuw merk van de Louwman Group, één van de grootste automotive bedrijven in Nederland. auto.nl verkoopt auto’s op een unieke wijze. Zonder showroom, zonder opdringerige verkopers, zonder verborgen kosten en zonder onderhandeling. Bij auto.nl koop je een auto zoals je het wil, op een volstrekt transparante, duidelijke en super gemakkelijke manier. Het aankoopproces verloopt 100% online, je nieuwe auto wordt thuisgebracht en ze komen de auto gratis ophalen wanneer deze niet bevalt. Niet goed, geld terug.
De vraag
auto.nl is sinds 2017 actief in de markt. Het doel van de Louwman Group was een nieuw label te creëren en met dit label de clutter van tussenhandelaren en online platforms te ontstijgen en daarmee een unieke positie op te bouwen binnen de automarkt. Reclamebureau Buutvrij heeft een sterk creatief concept ontwikkeld. auto.nl heeft Abovo gevraagd om op basis hiervan een mediacampagne in te richten om het merk te introduceren in Nederland.
Onze oplossing
Om het merk auto.nl te lanceren hebben we een crossmediale campagne ingericht. In deze campagne hebben we de focus gelegd op radio. Hiermee konden we in de spits automobilisten selectief bereiken. Daarnaast werd een korte online video (6’) ingezet. Hiermee werd de innovatieve doelgroep verleid en nieuwsgierig gemaakt. Ook werd native advertising op mediatitels waar innovatie centraal staat ingezet om auto.nl op een betrouwbare en impactvolle manier als disruptief concept te lanceren. Social media werd gebruikt om de discussie omtrent het vertrouwen in online kopen van een auto aan te jagen vanuit het creatieve concept.
Het resultaat
Het resultaat overtrof alle doelstellingen op de belangrijkste campagnedoelstellingen: bereidheid tot volledig online aanschaf, naamsbekendheid auto.nl en merkoverweging auto.nl.