Action
Onze oplossing voor Action
Action is een snelgroeiende, internationale non-food discounter opererend in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen. Action staat bekend om de betaalbare alledaagse producten en het verrassende assortiment. Action is 25 jaar geleden gestart en heeft ondertussen meer dan 1000 winkels, 6.000 producten in het assortiment, 41.000 werknemers en miljoenen fans.
De vraag
In 2018 vierde Action haar 25-jarig bestaan. Zij wilden hun verjaardag vieren en hierbij Action op een sympathieke manier onder de aandacht brengen bij de doelgroep, waarbij ook het ruime verrassende assortiment benadrukt werd.
Onze oplossing
Er is gekozen voor een non spot actie bij Evers staat op. De ochtendshow op Radio538. Een mooie aanvulling op de reguliere media-inzet van Action. De vraag aan de zender was om een leuke radio-activatie te ontwikkelen waarmee Action opvalt en in de evoked set oftewel de overweging van de doelgroep komt.
Beeld uit in geluid
Raad zoveel mogelijk producten in 1 minuut. Dat was de kern van de actie. Team Evers gaf hints en aanwijzingen aan de luisteraar. Met elk goed geraden product won de luisteraar 10 seconden gratis winkelen bij Action. De actie liep van maandag t/m donderdag. Op vrijdag kwamen de 4 dagwinnaars samen in een Action winkel. De gewonnen minuten werden verzilverd. Radio DJ Jelte was daarbij op locatie om live verslag te doen van het event. De radio-actie werd ondersteunt met een actiepagina, online en social campagne.
Het resultaat
De non spot actie heeft een mooi bereik gecreëerd onder de primaire doelgroep, namelijk 26%. Het ruime assortiment is heel goed bevestigd doordat er zoveel producten geraden zijn. Bovendien heeft de actie veel sympathie voor het merk opgeleverd. Niet alleen tijdens de actieweek, maar ook daarna. Eén van de dagwinnaars schonk zijn gratis bij elkaar geshopte artikelen aan een kinderziekenhuis.