Zorg verlenen is een kunst

Case

Acibadem IMC, een toonaangevend internationaal medisch centrum, staat bekend om zijn hoogwaardige zorg en innovatieve behandelingen. Ondanks het wereldwijde prestige, is de naamsbekendheid binnen deze specifieke Nederlandse doelgroep nog niet op het gewenste niveau. Aan ons de uitdaging om de naamsbekendheid met een juiste combinatie van branding en performance te verhogen.

Toegepaste diensten

Tv reclame
Tv-reclame helpt je bij het vergroten van je bereik en merkherkenning om zo de visuele impact van jouw brand te vergroten.
Radio reclame
Radio reclame wordt gebruikt om unieke auditieve impact te koppelen aan jouw naamsbekendheid gedurende jouw campagne.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.

Doelstelling

Om deze uitdaging aan te pakken, hebben we een strategie ontwikkeld die een ideale balans biedt tussen branding en performance. Deze aanpak zorgt ervoor dat we niet alleen de bekendheid van het merk vergroten, maar ook tastbare resultaten behalen in termen van betrokkenheid en conversie binnen de doelgroep.

Doelgroep

Met een geïntegreerde benadering streven we ernaar om Acibadem IMC stevig op de kaart te zetten bij de 45-plussers in Nederland en een sterke basis te leggen voor langdurige merkloyaliteit en groei.

Onze aanpak

Zorg verlenen is een wetenschap: nauwkeurig onderzoeken met een oog voor detail; altijd gericht op het beste eindresultaat. Maar zorg verlenen is veel meer dan dat en vraagt om een persoonlijke touch, betrokkenheid en menselijkheid. Met dit concept hebben we onze campagneplanning geoptimaliseerd voor maximaal effect met onderstaande middelen:

 

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies
Abovo Media - 24_1083413-CASE-Acibadem—ipad

Social Media

Via gerichte social media campagnes konden we specifieke segmenten van de doelgroep nauwkeurig bereiken en betrekken. De boodschap is visueel uitgedrukt door medische instrumenten te combineren met kunstuitingen. Dit ondersteunde de bredere TV- en radiocampagnes en versterkte de merkboodschap. Voor optimaal resultaat zijn de uitingen afgestemd op de piekmomenten van online activiteit binnen de doelgroep.

SEA & SEO

Om de online zichtbaarheid te maximaliseren en verkeer naar de website te genereren, hebben we SEA en SEO ingezet. Dit zorgde voor een continue stroom van geïnteresseerde bezoekers naar de site, wat de effectiviteit van de TV- en radiocampagnes verder versterkte.

TV en Radio

Deze traditionele media zorgen voor een hoge impact en een langdurige aanwezigheid bij de doelgroep. Door een strategische combinatie van TV en radio bereikten we een breed publiek met een consistente boodschap: zorg verlenen is een kunst. De TV- en radio campagnes werden zo getimed dat ze de meeste kijkers en luisteraars bereikten op momenten van hoge betrokkenheid.

Abovo Media - 24_1083413-CASE-Acibadem—iphone15pro-mockup-3x

Resultaten

De campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd:

TV bereik: 4,3 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Radio bereik: 2,9 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Social Media bereik: meer dan 400.000 mensen zijn bereikt met diverse campagne-uitingen om de doelgroep dieper de funnel in te trekken.

Ondanks dat de campagne is ingestoken op maximale naamsbekendheid is middels een analyse van Google Analytics goed terug te zien dat er tijdens de campagneperiode 2 keer zoveel webverkeer was. Deze resultaten vormen een solide basis voor de verdere opbouw van naamsbekendheid, vooral met het oog op de aankomende campagnes tijdens het EK 2024 en na de zomer.

“Graag wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor jullie geweldige werk en de plezierige samenwerking. Deze campagne voor ACIBADEM International Medical Center is een mooi toonbeeld van creativiteit en professionaliteit. Ik ben onder de indruk van hoe de campagne naadloos is geïntegreerd over diverse media, van televisie en radio tot sociale platformen. Het was een genoegen om met jullie samen te werken. Op naar de volgende :) ”

Koray Yuruk

General Director bij Acibadem IMC
Daan
Elzemieke
Paul

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic-Fit-MM-afl.-1-600×337
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Social media advertising
Case
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Case
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag