Zorg verlenen is een kunst
Acibadem IMC, een toonaangevend internationaal medisch centrum, staat bekend om zijn hoogwaardige zorg en innovatieve behandelingen. Ondanks het wereldwijde prestige, is de naamsbekendheid binnen deze specifieke Nederlandse doelgroep nog niet op het gewenste niveau. Aan ons de uitdaging om de naamsbekendheid met een juiste combinatie van branding en performance te verhogen.
- Klant: Acibadem
- Diensten: Tv-reclame, Social media advertising, SEA, SEO, Radio reclame
Toegepaste diensten
Doelstelling
Om deze uitdaging aan te pakken, hebben we een strategie ontwikkeld die een ideale balans biedt tussen branding en performance. Deze aanpak zorgt ervoor dat we niet alleen de bekendheid van het merk vergroten, maar ook tastbare resultaten behalen in termen van betrokkenheid en conversie binnen de doelgroep.
Doelgroep
Met een geïntegreerde benadering streven we ernaar om Acibadem IMC stevig op de kaart te zetten bij de 45-plussers in Nederland en een sterke basis te leggen voor langdurige merkloyaliteit en groei.
Onze aanpak
Zorg verlenen is een wetenschap: nauwkeurig onderzoeken met een oog voor detail; altijd gericht op het beste eindresultaat. Maar zorg verlenen is veel meer dan dat en vraagt om een persoonlijke touch, betrokkenheid en menselijkheid. Met dit concept hebben we onze campagneplanning geoptimaliseerd voor maximaal effect met onderstaande middelen:
Social Media
Via gerichte social media campagnes konden we specifieke segmenten van de doelgroep nauwkeurig bereiken en betrekken. De boodschap is visueel uitgedrukt door medische instrumenten te combineren met kunstuitingen. Dit ondersteunde de bredere TV- en radiocampagnes en versterkte de merkboodschap. Voor optimaal resultaat zijn de uitingen afgestemd op de piekmomenten van online activiteit binnen de doelgroep.
SEA & SEO
TV en Radio
Deze traditionele media zorgen voor een hoge impact en een langdurige aanwezigheid bij de doelgroep. Door een strategische combinatie van TV en radio bereikten we een breed publiek met een consistente boodschap: zorg verlenen is een kunst. De TV- en radio campagnes werden zo getimed dat ze de meeste kijkers en luisteraars bereikten op momenten van hoge betrokkenheid.
Resultaten
De campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd:
TV bereik: 4,3 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Radio bereik: 2,9 miljoen mensen binnen de doelgroep zijn minimaal één keer bereikt.
Social Media bereik: meer dan 400.000 mensen zijn bereikt met diverse campagne-uitingen om de doelgroep dieper de funnel in te trekken.
Ondanks dat de campagne is ingestoken op maximale naamsbekendheid is middels een analyse van Google Analytics goed terug te zien dat er tijdens de campagneperiode 2 keer zoveel webverkeer was. Deze resultaten vormen een solide basis voor de verdere opbouw van naamsbekendheid, vooral met het oog op de aankomende campagnes tijdens het EK 2024 en na de zomer.
“Graag wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor jullie geweldige werk en de plezierige samenwerking. Deze campagne voor ACIBADEM International Medical Center is een mooi toonbeeld van creativiteit en professionaliteit. Ik ben onder de indruk van hoe de campagne naadloos is geïntegreerd over diverse media, van televisie en radio tot sociale platformen. Het was een genoegen om met jullie samen te werken. Op naar de volgende :) ”Koray Yuruk
General Director bij Acibadem IMC