Verhoogd engagement voor online met radio

Blogs
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 18 november 2016Bewerkt op: 6 december 2023
Abovo Media - istock_91554967_medium

Creëert een radiospot verhoogd engagement voor je online campagne?

Radio visueel maken, een verhoogde customer experience en effectieve touchpoints. Mooie termen, maar vaak lastig door te vertalen naar concrete kansen en mogelijkheden. Toch zijn dit de essentiële elementen voor een effectieve campagne.

Onlangs kregen wij de vraag om een case uit te werken waarbij radio en online zo effectief mogelijk op elkaar afgestemd moesten worden. Om dit meetbaar te maken hebben we de online campagne opgesplitst in twee onderdelen:

  1. De online campagne afgestemd op de uitzendtijden van de radiocommercial (timetargeting)
  2. De online campagne zonder timetargeting

Dit leverde interessante resultaten op.

Engagement 24% hoger bij timetargeting

De campagne waaraan specifieke timetargeting is toegevoegd, bleek een verhoogd engagement van maar liefst 24% te vertonen. In andere woorden: de inzet van online advertising rondom de radiocampagne zorgde voor een hogere effectiviteit dan bij de campagne zonder timetargeting.

Ook lijkt dat de luisterlocatie grote invloed heeft op de online campagne. Tijdvakken waarin veel personen thuis of op het werk naar de radio luisteren laten een hogere effectiviteit zien ten opzichte van mensen die onderweg de radio aan hebben staan. Dit is logisch te verklaren doordat men thuis en op het werk eerder een device beschikbaar hebben en gebruiken dan in de auto.

De hamvraag: “Resulteert verhoogde engagement bij timetargeting ook in een kosten-efficiëntere crossmediale campagne?”

Ja, indien de verhoogde targetingkosten wegvallen tegen de waarde van het verhoogde rendement.

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - kopie vierkant
Media van 2022 tot en met 2024
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - DALL·E 2024-12-03 15.04.53 – A clean and simple photograph-style image representing Answer Engine Optimization (AEO). It features a search bar in the center on a minimalist white
Wat is Answer Engine Optimization (AEO)?
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - medium-shot-woman-reading
Retail media onder de loep
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - Daan-Vrijsen2_1600 (1)
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Brighton SEO oktober
Brighton SEO oktober 2024: Onze take-aways
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - 1726044604126-.jpg
Van scherm tot speaker: hoe de sportzomer 2024 onze tv’s en radio’s overnam
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - pexels-googledeepmind-18069696-vierkant
Het Google algoritme lek: wat we tot nu toe weten
Blog
Dave
Dave
Abovo Media - ek-voetbal-en-het-nederlands-elftal
Waar is dat Oranjegevoel?!
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Afbeelding1
De impact van SGE en headless CMS’en
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag