Stappen naar programmatic tv worden gezet

Blogs
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 31 augustus 2017Bewerkt op: 6 december 2023
Abovo Media - programmatic-tv

Adverteren in de tv-wereld begint langzamerhand te veranderen: naast video on demand (VOD) is ook programmatic tv (PTV) sterk in ontwikkeling. Een uitkomst voor adverteerders én de consument, aangezien tv-reclame gerichter en relevanter zal worden.

Sinds deze week is Ster, in samenwerking met SpotX, een pilot begonnen met de verkoop van realtime pre-rolls op het platform NPO Start (voorheen NPO Gemist); een volgende stap in de digitalisering van tv. Met de pilot spelen ze in op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht en relevant mogelijk commercials aan de consument te tonen. Kortom, op het juiste moment het juiste publiek te bereiken, op elk device.

Op dit ogenblik werkt adverteren op tv nog zo: iedereen krijgt rond een programma hetzelfde reclameblok te zien. Nu is het zo dat niet elke reclame even relevant is voor iedere kijker. Dat gaat veranderen. Met PTV is het namelijk mogelijk om automatisch reclame in te kopen door middel van data. Dat kan ertoe leiden dat adverteren op tv gerichter en veel persoonlijker wordt.

Toekomst met programmatic tv
In de praktijk kan dat zo werken: je twijfelt of je gaat verbouwen of verhuizen. Je kijkt op Funda, browst bij drie bouwmarkten online en snuffelt wat op Pinterest. Even later kijk je een uitzending terug. Voor en tijdens het programma krijg je reclames te zien van De Hypotheker, IKEA en de Gamma.

Dit is niet alleen interessant voor adverteerders, omdat je de mogelijkheid hebt om gericht te targeten, voor de consument is het ook een prettige ontwikkeling: reclames worden relevanter, en daardoor als minder irritant ervaren.

Wanneer deze ontwikkelingen ook onze huiskamers bereiken via live tv is nog even afwachten, maar de eerste stappen zijn gezet. Wij blijven de ontwikkelingen uiteraard op de voet volgen.

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - medium-shot-woman-reading
Retail media onder de loep
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - Daan-Vrijsen2_1600 (1)
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Brighton SEO oktober
Brighton SEO oktober 2024: Onze take-aways
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - 1726044604126-.jpg
Van scherm tot speaker: hoe de sportzomer 2024 onze tv’s en radio’s overnam
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - pexels-googledeepmind-18069696-vierkant
Het Google algoritme lek: wat we tot nu toe weten
Blog
Dave
Dave
Abovo Media - ek-voetbal-en-het-nederlands-elftal
Waar is dat Oranjegevoel?!
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Afbeelding1
De impact van SGE en headless CMS’en
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - homepage-concept-with-search-bar (1)
Van SEO naar SXO
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag