Mediaontwikkelingen april

Blogs
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 15 mei 2020Bewerkt op: 24 januari 2024

In maart zagen we dat de mediaconsumptie door het dak ging. In het beginstadium van het coronavirus was er een enorme nieuwsbehoefte wat vooral resulteerde in meer bezoeken aan nieuwssites en stijgende kijk-/luistertrends. In april zagen we dat de mediaconsumptie weer op z’n retour was en richting het ‘normale’ niveau ging.

Abovo Media - abovo-20_851040-ma-mediaontwikkelingen-april-500×500

Corona-editie van Serious Request

NPO 3FM heeft in april een speciale editie van Serious Request georganiseerd. Er werd geld ingezameld voor het Rode Kruis in de strijd tegen het coronavirus. Luisteraars konden geld doneren wanneer ze een liedje aanvragen voor bijvoorbeeld iemand die ziek is, thuis werkt of voor iemand die werkt in de zorg. In totaal werd er meer dan drie ton opgehaald voor het Rode Kruis.

Facebook als informatiebron rondom COVID-19

Facebook heeft een duidelijk standpunt ingenomen in de huidige crisis en ziet in dat het ook maatschappelijke verantwoordelijkheden heeft. Kort na de uitbraak zag Facebook ontzettend veel misleidend en fake-news rondom de huidige COVID-19 pandemie op het platform verschijnen. Om ervoor te zorgen dat iedere gebruiker direct toegang heeft tot de juiste informatie, is Facebook een samenwerking gestart met de WHO. Via het platform kan iedereen zichzelf op de hoogte houden middels betrouwbaar nieuws. Er is een nieuw, afzonderlijk onderdeel binnen het platform gecreëerd waar iedereen naartoe kan met een informatiebehoefte. Bij nieuwe updates verschijnt er bij iedere gebruiker ook een melding tussen alle andere meldingen die aangeeft dat er nieuwe informatie beschikbaar is.

Out of Home

Out of Home wordt tijdens het coronavirus steeds meer ingezet om maatschappelijke boodschappen over te brengen en samen
de strijd aan te gaan. Exploitanten zetten hun schermen in om mensen een hart onder de riem te steken, aan te moedigen thuis te blijven, een pluim te geven en zelfs voor het inzamelen van mondkapjes.

Lees meer van deze updates in de mediaontwikkelingen van april.

 

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen in de media? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Overige Blogs & Insights

Kennis
''''
De toekomst van vindbaarheid: Social Search
Blog
Carine
Carine Zwarthoed
Yasmin
Yasmin Polatci
Abovo Media - afbeelding brighton 1.1
BrightonSEO april 2025: onze belangrijkste take-aways
Blog
Carine
Carine Zwarthoed
Yasmin
Yasmin Polatci
Abovo Media - vierkant blog
De ‘opposites attract’ methode voor Total Video
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - kopie vierkant
Media van 2022 tot en met 2024
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - DALL·E 2024-12-03 15.04.53 – A clean and simple photograph-style image representing Answer Engine Optimization (AEO). It features a search bar in the center on a minimalist white
Wat is Answer Engine Optimization (AEO)?
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - medium-shot-woman-reading
Retail media onder de loep
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - Daan-Vrijsen2_1600 (1)
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Brighton SEO oktober
Brighton SEO oktober 2024: Onze take-aways
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - 1726044604126-.jpg
Van scherm tot speaker: hoe de sportzomer 2024 onze tv’s en radio’s overnam
Blog
Rob
Rob
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag