Mediaontwikkelingen juni

Blogs
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 16 juli 2020Bewerkt op: 24 januari 2024

Het nieuws in juni werd gedomineerd door Black Lives Matter. De internationale beweging die ontstaan is in de Verenigde Staten als reactie op politiegeweld tegen Afro-Amerikanen, domineerde zowel de internationale als nationale media. Hierbij zien we dat steeds meer mediaexploitanten en adverteerders actief een rol gaan spelen in de maatschappelijke discussie.

Abovo Media - naamloos-82

Nieuw: Facebook shops

Mede door de huidige pandemie probeert Facebook de afgelopen periode bedrijven continu te helpen met het staande houden van hun business. Zo ook middels het introduceren van Facebook shops. Een Facebook shop is bedoeld voor, met name, lokale ondernemers zodat zij gemakkelijk een eigen webshop kunnen inrichten. Het maken van een goede webshop is vaak een tijd- en geldrovende onderneming en Facebook hoopt op deze manier de drempel wat lager te maken. Bovendien is de shop direct geïntegreerd in het platform waardoor het verspreiden van de producten wat makkelijker verloopt dan normaal. Het grote voordeel van Facebook t.o.v. bijvoorbeeld bol.com en Amazon is het feit dat ze beschikken over grote hoeveelheden data van individuele personen.

Mediabedrijven NL doen poging advertentiemacht Google & Facebook te breken

Uit de Digital Ad Spend Study van afgelopen jaar blijkt dat 70% van de Nederlandse reclamebudgetten naar Facebook & Google gaan. De grote Nederlandse mediabedrijven DPG, Mediahuis, RTL & Talpa willen nu samen weer een vuist maken tegen deze dominante positie van Facebook en Google door de huidige samenwerking in NLProfiel te evalueren. Het samenwerkingsverband tussen de Nederlandse bedrijven in de vorm van NLProfiel bestaat deze zomer alweer twee jaar, maar door o.a. onderlinge concurrentie en verschillen in technologie is de samenwerking nooit helemaal van de grond gekomen. Door de huidige fusering van DPG & Sanoma en noodzaak voor andere technologie (omdat profielen o.b.v. cookies geen levensvatbare techniek meer zal zijn) zal een vernieuwde goede samenwerking en herstart noodzakelijk zijn.

Nieuw in metrostations: DOOH-surround sound

CS Digital Media voegt vanaf medio juli een nieuwe mogelijkheid toe aan haar assortiment in de ondergrondse metrostations van Amsterdam. Er kunnen campagnes opgezet worden waarmee de reiziger zowel visueel als auditief bereikt kan worden. Deze nieuwe feature is mogelijk op de vijf ondergrondse stations: Amsterdam CS, Nieuwmarkt, Waterlooplein, Weesperplein en Wibautstraat. De interne geluidsinstallatie is exclusief voor CS Digitale Media beschikbaar voor commerciële inzet.

Lees meer van deze updates in de mediaontwikkelingen van juni. Vul je gegevens in en ontvang het PDF-bestand per mail.

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen in de media? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Dit formulier is verlopen.

Graag verwijzen wij u naar het contactformulier

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - medium-shot-woman-reading
Retail media onder de loep
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - Daan-Vrijsen2_1600 (1)
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Brighton SEO oktober
Brighton SEO oktober 2024: Onze take-aways
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - 1726044604126-.jpg
Van scherm tot speaker: hoe de sportzomer 2024 onze tv’s en radio’s overnam
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - pexels-googledeepmind-18069696-vierkant
Het Google algoritme lek: wat we tot nu toe weten
Blog
Dave
Dave
Abovo Media - ek-voetbal-en-het-nederlands-elftal
Waar is dat Oranjegevoel?!
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Afbeelding1
De impact van SGE en headless CMS’en
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - homepage-concept-with-search-bar (1)
Van SEO naar SXO
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag