Onderwijsmarketeers opgelet!

Blogs
Abovo Media
Abovo Media
14 mei 2018
Abovo Media - boek-de-ideale-school

Het belangrijkste wervingsseizoen voor scholen zit er weer op. De afgelopen maanden heeft het team van Abovo Media verschillende mbo en hbo opleidingsinstituten geholpen met het werven van duizenden nieuwe leerlingen voor diverse opleidingen. Soms heel specifiek voor een specialistische opleiding, maar soms ook breder voor grote scholengemeenschappen. Daarbij hebben we uiteenlopende middelen ingezet; van social media zoals Snapchat en Instagram, Studiekeuze testen en ‘TED’-talks tot de beste regionale print media, voor het traditioneel bereiken van de ouders.

Dat het werven van studenten een vak apart is heeft ook Onderzoeksbureau Markteffect ingezien. Zij hebben onderzoek gedaan naar de customer journey van studenten en van de resultaten een boek uitgebracht genaamd: De ideale school, complete handvatten voor onderwijsmarketeers. Onze strategen Daan Vrijsen en Jessica Groot hebben hun medewerking aan het boek verleend. Een aantal citaten:

“Generatie Z zijn echte digital natives en gewend aan een onophoudelijke informatiestroom maar gevoelig voor authentieke, unieke en eerlijke verhalen. Daarbij wordt WhatsApp als onmisbaar ervaren door de continue behoefte aan connectie. De vraag is dus niet of je Snapchat, YouTube, Spotify en WhatsApp een plek geeft in je marketingcommunicatiemix, maar hoe je dit doet.” Daan Vrijsen, Strateeg

“Open dagen vinden een aantal keer plaats binnen een schooljaar (+/- 4x) en de mediabudgetten concentreren zich rondom deze periodes. Daarom is het interessant om de doelgroep voorafgaand aan deze periode al te interesseren. Laat dus het hele jaar regelmatig van je horen. Blijf posten, werken aan interne en externe PR en blijf vooral bereikbaar. Kortom blijft het hele jaar zaaien, zodat je op het juiste moment kunt oogsten.” Jessica Groot, Strateeg

Wij mogen een aantal exemplaren van het boek weggeven. Interesse? Neem snel contact met ons op, want op=op.

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_meta-targeting-update_
Meta targeting update
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_mediaontwikkelingen-september-2_
Mediaontwikkelingen september
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_brightonseo-2023-vijf-belangrijke-takeaways_ (1)
BrightonSEO 2023: vijf belangrijke takeaways
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag