Onderwijsmarketeers opgelet!

Blogs
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 14 mei 2018Bewerkt op: 6 december 2023
Abovo Media - boek-de-ideale-school

Het belangrijkste wervingsseizoen voor scholen zit er weer op. De afgelopen maanden heeft het team van Abovo Media verschillende mbo en hbo opleidingsinstituten geholpen met het werven van duizenden nieuwe leerlingen voor diverse opleidingen. Soms heel specifiek voor een specialistische opleiding, maar soms ook breder voor grote scholengemeenschappen. Daarbij hebben we uiteenlopende middelen ingezet; van social media zoals Snapchat en Instagram, Studiekeuze testen en ‘TED’-talks tot de beste regionale print media, voor het traditioneel bereiken van de ouders.

Dat het werven van studenten een vak apart is heeft ook Onderzoeksbureau Markteffect ingezien. Zij hebben onderzoek gedaan naar de customer journey van studenten en van de resultaten een boek uitgebracht genaamd: De ideale school, complete handvatten voor onderwijsmarketeers. Onze strategen Daan Vrijsen en Jessica Groot hebben hun medewerking aan het boek verleend. Een aantal citaten:

“Generatie Z zijn echte digital natives en gewend aan een onophoudelijke informatiestroom maar gevoelig voor authentieke, unieke en eerlijke verhalen. Daarbij wordt WhatsApp als onmisbaar ervaren door de continue behoefte aan connectie. De vraag is dus niet of je Snapchat, YouTube, Spotify en WhatsApp een plek geeft in je marketingcommunicatiemix, maar hoe je dit doet.” Daan Vrijsen, Strateeg

“Open dagen vinden een aantal keer plaats binnen een schooljaar (+/- 4x) en de mediabudgetten concentreren zich rondom deze periodes. Daarom is het interessant om de doelgroep voorafgaand aan deze periode al te interesseren. Laat dus het hele jaar regelmatig van je horen. Blijf posten, werken aan interne en externe PR en blijf vooral bereikbaar. Kortom blijft het hele jaar zaaien, zodat je op het juiste moment kunt oogsten.” Jessica Groot, Strateeg

Wij mogen een aantal exemplaren van het boek weggeven. Interesse? Neem snel contact met ons op, want op=op.

Overige Blogs & Insights

Kennis
''''
De toekomst van vindbaarheid: Social Search
Blog
Carine
Carine Zwarthoed
Yasmin
Yasmin Polatci
Abovo Media - afbeelding brighton 1.1
BrightonSEO april 2025: onze belangrijkste take-aways
Blog
Carine
Carine Zwarthoed
Yasmin
Yasmin Polatci
Abovo Media - vierkant blog
De ‘opposites attract’ methode voor Total Video
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - kopie vierkant
Media van 2022 tot en met 2024
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - DALL·E 2024-12-03 15.04.53 – A clean and simple photograph-style image representing Answer Engine Optimization (AEO). It features a search bar in the center on a minimalist white
Wat is Answer Engine Optimization (AEO)?
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - medium-shot-woman-reading
Retail media onder de loep
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - Daan-Vrijsen2_1600 (1)
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Brighton SEO oktober
Brighton SEO oktober 2024: Onze take-aways
Blog
Abovo
Abovo
Abovo Media - 1726044604126-.jpg
Van scherm tot speaker: hoe de sportzomer 2024 onze tv’s en radio’s overnam
Blog
Rob
Rob
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag