AM Beyond*: Ontdek het creatieve contentlabel binnen Abovo Maxlead

Blogs
28 juli 2023

In het kader van ‘Abovo Maxlead daagt je uit’ gaan we op zoek naar de uitdaging van onze labels. Welke uitdagingen doen zich voor in de markt en welke oplossingen bieden onze labels daarvoor? We gaan in gesprek met onze labelleads, waarbij ook hun persoonlijke ervaringen binnen hun specialisme aan bod komen.

In deze editie spreken we Elzemieke Olsthoorn, Head of Content bij hoofdlabel AM Beyond*. Met ruim 18 jaar ervaring in verschillende marketing- en managementfuncties vertelt zij alles over haar rol bij ons contentlabel, haar visie op content en de uitdagingen die zij aangaat.

Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_interview-contentlabel-ambeyond-elzemieke-olsthoorn__archivepage=2

Wanneer is AM Beyond* gestart?

AM Beyond* is opgericht in 2022. De studio, waar veelal adaptiewerk voor onze klanten wordt verzorgd voor verschillende design- en DTP opdrachten bestaat al veel langer. Vorig jaar is het team uitgebreid met content strategen, creatieve content concepters en projectmanagers. Met team dit team van zo’n 20 man lanceren wij succesvolle campagnes en maken wij content & creatie die landt.

Waarom  is AM Beyond* opgericht? 

AM Beyond* is opgericht omdat we bij Abovo Maxlead sterk geloven in het bieden van oplossingen in de gehele klantreis. We hadden altijd al veel expertise op het gebied van media distributie (touch) en van performance optimalisatie (sell). Maar op de verbindende tell fase hadden we nog geen dedicated team zitten. Campagne-effect realiseer je pas als alle schakels in de keten goed op elkaar zijn afgestemd: aandacht voor je boodschap, schaal/bereik via media die daadwerkelijk door je doelgroep wordt geconsumeerd, maar ook onderscheidende content en creatie die écht landt. Het is prettig met AM Beyond* onderdeel te zijn van deze totaal aanpak binnen onze labels, zodat de lijnen kort zijn en we vrij gemakkelijk geïntegreerde plannen kunnen opleveren.

Het doel van ons team is content te maken waarmee de klantreis wordt geoptimaliseerd. Welk aansprekend verhaal heb je te vertellen waarmee je je onderscheidt? Hoe verpak je die content in een aantrekkelijke vorm? Hoe gaan consumenten hun schaarse aandacht bewust besteden aan jouw content? Met als ultieme doel dat ze je merk gaan overwegen, want zonder overweging heb je geen kopers. Het verpakken van die boodschap is een vak apart, je hebt daarvoor creatieve denkkracht nodig. Specialisten die snappen hoe verschillende doelgroepen media consumeren en wat ze aanspreekt. Daar zijn wij dagelijks mee bezig. 

Hiervoor bieden we verschillende diensten. Om tot sterke conceptontwikkeling en creatie te komen haken we graag vroeg aan in een proces met bijvoorbeeld contentstrategiesessies, doelgroepsessies of positioneringssessies. Ook kunnen klanten bij ons terecht voor advies op hun owned content kanalen, of voor brand partnerships met exploitanten, waarbij wij de content richting schetsen en als content regisseur dienen. En vervolgens maken we creatie: video, display, social uitingen, print etc. We werken daarbij graag samen met externe partijen, of met partners van onze klanten. Mooie content maken die echt landt, daar gaat het ons vooral om. 

Welke trends en ontwikkelingen binnen de markt zijn voor jullie waardevol? 

AI is natuurlijk helemaal hot momenteel. Gelukkig hebben we hier AI lovers op de afdeling zitten die hierin zó intrinsiek geïnteresseerd zijn dat we hier al vroeg mee zijn gaan testen. We gebruiken tools als ChatGPT en Midjourney al veelvuldig om onze schetsen uit te werken, spelen hiermee voor copy invalshoeken en beeld. We doen ook regelmatig inspiratiesessies voor onze klanten, die smullen van deze informatie. 

Waar zie je AM Beyond* over tien jaar? 

Over tien jaar zie ik  AM Beyond* als een nog veel grotere afdeling dan het nu is. De vraag naar content groeit iedere week. Dat is ontzettend leuk om te merken, dat zowel collega’s als klanten de kracht van de tell fase, van goede content en creatie steeds meer inzien. 

 

Wat zijn je eerdere werkervaringen binnen de media? 

Inmiddels werk ik alweer 20 jaar in de media. Ben gestart als onderzoeker bij Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) waar ik reclame- en media onderzoek deed. Daarna ben ik voornamelijk in managementrollen werkzaam geweest binnen marketingafdelingen van publishers als Mediahuis, Sanoma en DPG Media. 

Op welke uitdaging ben je het meest trots? 

Ik ben een aanpakker, houd ervan om te verbeteren en teams optimaal te laten functioneren binnen een fijne werksfeer. Ik streef ernaar iedereen in zijn eigen kracht te zetten en als een geoliede machine samen te werken. Samen gewoon gáán en creatieve projecten neerzetten die inhoudelijk staan als een huis. Volgens mij is dat me aardig gelukt de afgelopen jaren. Daar ben ik trots op.

Wat is de grootste les die je hebt geleerd in al je werkjaren? Of juist bij AM Beyond*

In het begin van mijn carrière wilde ik altijd álles goed kunnen, het liefst één van de beste zijn op alle vlakken. Deed alles dan ook het liefst zelf. Ik heb geleerd dat dat helemaal niet kan en ook niet hoeft. Het is ok om te accepteren dat je sommige kwaliteiten wel en andere minder hebt en die taken beter kan overlaten aan een ander. En dat het ok is af en toe hulp te vragen. 

Hoe daagt Abovo Maxlead jou uit om het beste uit jou en je team te halen? 

We krijgen veel vrijheid en vertrouwen, ruimte om te onderzoeken, te proberen en te ondernemen. Dat is enorm fijn, daar functioneer ik zelf in ieder geval het beste bij.

Als jij in de schoenen van de klant staat, waarom kies je voor AM Beyond*? 

Er zijn ontzettend veel goede content marketing bureaus, ik pretendeer niet de enige goede te zijn. Het voordeel is wel dat we onderdeel zijn van een groep, dus media distributie en productie optimaal kunnen afstemmen. Dus ik nodig iedereen uit kennis te maken en samen over effectieve content te praten.

 

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_meta-targeting-update_
Meta targeting update
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_mediaontwikkelingen-september-2_
Mediaontwikkelingen september
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_brightonseo-2023-vijf-belangrijke-takeaways_ (1)
BrightonSEO 2023: vijf belangrijke takeaways
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag