Facebook advertising zonder cookies

Blogs
Abovo Media
Abovo Media
20 juli 2021
Abovo Media - 21_902720-fortune-cookies-500×500-rgb_v12

Het zal online marketeers niet zijn ontgaan: de iOS14.5 update van Apple heeft het landschap flink opgeschud. Online privacy beheer in de handen leggen van de gebruiker wordt de norm en steeds meer partijen zullen het voorbeeld van Apple volgen. Google heeft al aangekondigd soortgelijke maatregelen te gaan nemen binnen hun eigen ecosysteem. Naar verwachting gaat Google eind 2023 overstag.

Voor social media marketeers betekent dit een behoorlijke wijziging in werkwijze. Onder andere Facebook heeft verstrekkende maatregelen moeten nemen om de effectiviteit van het advertentieplatform zo hoog mogelijk te houden. Server to Server measurement: het was al beschikbaar voor de uitrol van iOS14.5 maar is prominent op de voorgrond geplaatst voor het maximaliseren van inkomende data. Facebook noemt het de Conversions API, kortweg CAPI.

De Conversions API maakt het mogelijk om website data die voorheen slechts door de Facebook pixel werd opgevangen, nu ook direct kan worden afgelezen van de server waarop de website is gehost. Zonder al te diep in te gaan op de technische werking van deze manier van meten, is dit een manier waarop bovenop de Facebook pixel additionele data kan worden verzameld die de pixel mist. De aanpassingen die gedaan moeten worden voor een cookieloze toekomst verminderd de hoeveelheid inkomende data en op deze manier geef je jezelf de mogelijkheid om die inkomende data de maximaliseren.

Abovo Maxlead heeft een oplossing gebouwd om dit gat op te vullen. Onze Server to Server oplossing zorgt voor een naadloze implementatie, ongeacht het platform waarop jouw website is gebouwd. Gebaseerd op de beschikbare tools vanuit de Facebook Conversions API hebben wij een complete AVG/GDPR-proof oplossing ontworpen die past bij elk platform. De eerste tests zijn veelbelovend. We hebben maar liefst een data toename van 17% tot 20% gerealiseerd.

Wat maakt deze tool zo uniek? Met name het feit dat de tool ook los werkt van de Facebook pixel. Het is praktisch gezien niet meer nodig om een Facebook pixel geïmplementeerd te hebben met een volledige installatie van onze tool. Ofwel, je bent direct klaargestoomd voor de cookieloze toekomst!

Wil jij ook nu al klaar zijn voor de nabije toekomst? Neem dan contact met ons op!

Begin september geven wij een webinar over een Cookieless future. Houd hiervoor onze kanalen in de gaten, binnenkort volgt meer info.

 

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_meta-targeting-update_
Meta targeting update
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_mediaontwikkelingen-september-2_
Mediaontwikkelingen september
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_brightonseo-2023-vijf-belangrijke-takeaways_ (1)
BrightonSEO 2023: vijf belangrijke takeaways
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag