Even lunchen met... David van Dam

Blogs
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 7 november 2019Bewerkt op: 6 december 2023
Abovo Media - foto_even-lunchen-met

David van Dam werkt sinds januari 2018 bij Abovo Media. Als Digital Director is hij verantwoordelijk voor de afdeling Data & Tech. Wat houdt hem bezig en wat wil hij betekenen voor onze klanten?

Wat is je lunch vandaag?
Vandaag staat er mozzarella salade van de Albert Heijn op het menu. Ik bepaal eigenlijk pas vlak voordat ik wil gaan lunchen wat het gaat worden. Soms pas in de supermarkt. Het resultaat kan dan dus ook van alles zijn: een salade, nasi of gewoon een broodje kaas. Meestal heb ik wel een vaste afsluiter in de vorm van meloen of mango. Je moet toch ook een beetje om de vitamines denken…

Wie ben je?
Ik ben David van Dam, 38 jaar en momenteel woon ik in Amsterdam, vlakbij het Olympisch Stadion. Dat doe ik samen met mijn lieftallige vrouw Margo, waarmee ik afgelopen juni getrouwd ben. Hoewel ik al een aantal jaren in het westen des lands vertoef, liggen mijn roots in een klein dorpje boven Groningen. Na mijn studie ben ik bij een online bureau in die stad aan de slag gegaan als digital performance consultant. Zodoende leerde ik veel mensen in onze branche kennen en ben ik uiteindelijk bij de Publicis Groupe in Amsterdam beland. Daar heb ik bijna 7 jaar het digitale label Performics geleid. Ik loop dus al een tijdje mee in het wereldje.

Waarom werk je bij Abovo?
Inmiddels zo’n 2 jaar geleden werd ik gebeld door Kees of Marinus, ik weet eigenlijk niet meer precies wie van de twee het was. Ik geloof Kees. Ik was op dat moment net begonnen aan een freelance klus bij Das Banner in Amsterdam. Kees en ik kenden elkaar niet en Abovo was voor mij eigenlijk ook niet echt bekend. Ik wist alleen dat Jurgen en Angelique – twee oud-collega’s van mij – hier aan de slag waren gegaan. Kees vertelde mij over de digitale ambities van Abovo en of ik daar eens over wilde komen praten. In eerste instantie had ik daar eigenlijk geen interesse in, want ik had net 15 jaar aan bureauzijde gewerkt. Uiteindelijk toch besloten dat praten nooit kwaad kan. Het was een erg leuk gesprek en er was een goede klik. De no-nonsense mentaliteit van Abovo is iets wat goed bij mij past en de ruimte om te ondernemen en nieuwe dingen te ontwikkelen sprak mij direct erg aan. Na nog een aantal gesprekken met Kees, Marinus en Rein Vogel – die ik nog kende van het IAB – daarom besloten om dagelijks over de A7 richting Hoorn te komen en dat doe ik nog altijd met veel plezier.

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?
Als Director Digital is mijn werkdag erg wisselend: het varieert van vragen van collega’s beantwoorden tot het schrijven van adviesdocumenten voor klanten en het bedenken en uitwerken van nieuwe diensten en bijbehorende processen. Op dit moment ben ik echter vooral druk bezig met het verder vormgeven en uitbouwen van onze Data & Tech afdeling – samen met Media en Creatie een van de drie pijlers binnen de dienstverlening van Abovo. Data & Tech is natuurlijk echt een containerbegrip waar heel veel verschillende disciplines en specialismes onder vallen en die ook weer aan allerlei andere takken raken. Kortom: geen saaie job.

Wat beteken je voor onze klanten?
Veel klanten zullen mij nog niet echt persoonlijk gezien hebben, want ik opereer momenteel nog vooral achter de schermen. De hele wereld is volop aan het digitaliseren en de media- en reclamewereld waarin wij als Abovo opereren is daarin een van de voorlopers. Dat betekent dat er zowel voor onszelf maar zeker ook voor al onze klanten op dit vlak allerlei uitdagingen liggen: hoe koppel je online met offline, hoe kun je verschillende platformen goed naast elkaar laten werken, hoe verkrijg je kwalitatieve data die je kunt gebruiken en uiteraard hoe ga je op een nette manier om met de privacy van gebruikers. Het zijn allemaal vraagstukken waar ik mij samen met de collega’s van het Data & Tech team graag in vast bijt voor onze klanten.

Waar ben je trots op?
Ik vind het mooi om te werken voor een echt Nederlands bureau zonder poespas, maar met gezonde dosis ambitie en uitdagende doelstellingen. Zeker met de overname van Maxlead zijn we een serieuze speler op de Nederlandse markt en ik ben er trots op dat ik bij kan dragen aan de verdere groei en ontwikkeling van deze mooie club mensen.

 

 

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - ek-voetbal-en-het-nederlands-elftal
Waar is dat Oranjegevoel?!
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Afbeelding1
De impact van SGE en headless CMS’en
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - homepage-concept-with-search-bar (1)
Van SEO naar SXO
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - Voetbal-blog-rob
Van live naar beleven: de transformatie van sport in media
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag