Even kennismaken met...Daan Vrijsen

Blogs
Geschreven op: 28 januari 2021Bewerkt op: 23 januari 2024

In de serie ‘Even kennismaken met’ stelt iedere maand een andere collega zich voor. Deze maand maken we kennis met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media sinds 2017. 

Abovo Media - img_6437_500x500-e1613051079787

Wie ben je?

Ik ben Daan, 33 jaar, getrouwd met Mireille en vader van Lou en Pep. Ik ben geboren in Haarlem en getogen in het Noord-Hollandse dorpje Waarland. Hier wonen we nog steeds en aangezien we op dit moment bezig zijn met de voorbereiding voor de bouw van een nieuw huis, verwachten we hier ook nog lang te wonen. Mijn werkzame leven heb ik vooral doorgebracht aan bureauzijde. Na leuke en leerzame jaren bij Red Urban, Etcetera (tegenwoordig DDB Unlimited) en Social Inc. werk ik ondertussen 3,5 jaar met veel plezier als strateeg bij Abovo.

Wat/waar is je werkplek?

Normaal gesproken op de derde verdieping in het pand aan de Van Aalstweg maar vanwege corona helaas niet meer. Gedurende de eerste golf had ik thuis een werkplek gecreëerd maar na de geboorte van onze tweede zoon afgelopen zomer, is die werkplek een kinderkamer geworden. Mijn moeder woont in de buurt in een woonboerderij met veel ruimte, hier heb ik in de speelkamer van haar kleinkinderen een goede werkplek. Wellicht dat de oplettende kijker tijdens een videocall bij mij op de achtergrond een tafelvoetbaltafel, sjoelbak of poppenhuis heeft gespot. Daarnaast is het ook wel lekker om elke ochtend op mijn fiets te kunnen stappen, even buiten te zijn en het gevoel te hebben naar mijn ‘werk’ te rijden.

Waarom werk je bij Abovo?

Bij Abovo heerst er een ondernemende en nuchtere cultuur waar ik me erg goed bij voel. Geen bullshit verkopen maar zeggen waar het op staat zonder het onnodig ingewikkeld te maken. Daarnaast is er een enorme ambitie en dagen we onszelf en elkaar uit om elke dag beter te worden op het gebied van media, creatie en data.

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag er uit?

Een gemiddelde werkdag is voor een strateeg niet te omschrijven. Ik hou me vooral bezig met het creëren van marketingcommunicatie- en mediastrategieën voor bestaande klanten en potentiële klanten. Analyses en onderzoek naar de doelgroep, de customer journey, de concurrentie en de markt vormen hierin een cruciale rol. Ik zit vaak met mijn neus in de cijfers, onderzoeksresultaten en Exceldocumenten. Maar als zoon van een voormalig wiskundeleraar is dit iets waar ik prima mee uit de voeten kan. Daarnaast is de variatie aan klanten erg leuk. Met klanten als Basic-Fit, Nationale Postcode Loterij, HG en Lassie is geen briefing hetzelfde. Elke briefing zie ik als een puzzel die opgelost moet worden.

Wat beteken je voor onze klanten?

De ontwikkelingen op het gebied van media, creatie, techniek en data volgen elkaar in een enorm tempo op en de mogelijkheden zijn ongekend. Ik zie het als mijn rol om onze klanten en mijn collega’s in dit speelveld een kader te geven om de juiste keuzes te maken en tot het gewenste resultaat te komen.

Waar ben je trots op?

Uiteindelijk word ik het meest blij van resultaat en vind ik het leuk om klanten te verrassen met vernieuwende routes naar succes. Het maakt me trots wanneer beide samengaan. Het maakt me hierbij niet uit of het een succesvolle out-of-the-box partnership is die de merkkpi’s van Basic-Fit versterkt of een campagne voor de Nationale Postcode Loterij waarbij we met een nieuwe campagneopbouw de lotenverkoopdoelstelling overtreffen.

 

 

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - ek-voetbal-en-het-nederlands-elftal
Waar is dat Oranjegevoel?!
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - Afbeelding1
De impact van SGE en headless CMS’en
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - homepage-concept-with-search-bar (1)
Van SEO naar SXO
Blog
Carine
Carine
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - Voetbal-blog-rob
Van live naar beleven: de transformatie van sport in media
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag