Blue Monday? Niet op Happy Curaçao en bij Abovo!
Blue Monday? Niet op Happy Curaçao en bij Abovo!
Vandaag is het weer ‘Blue Monday’, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar, maar niet op Curaçao. De bewoners van het tropische eiland staan bekend als één van de vrolijkste binnen ons koninkrijk, waar mensen positief in het leven staan. Het is dan ook geen wonder dat 4 op de 5 inwoners van Curaçao niet eens bekend is met Blue Monday. Laat staan dat zij weten op welke datum dit betrekking heeft. Dit blijkt uit een onderzoek* van NovioData onder 533 respondenten uit Nederland en Curaçao in opdracht van Abovo Media.
Zijn Curaçaoënaars gelukkiger dan Nederlanders? Jazeker. Gemiddeld geeft de Curaçaoënaar een 7,7 aan zijn gelukstoestand, terwijl de Nederlander blijft steken op een 7,1. Ook staan de inwoners van Curaçao positiever in het leven, met een gemiddeld cijfer van 7,9 tegenover het Nederlandse gemiddelde van 7,3. Dat mensen op Curaçao gelukkiger zijn, ligt volgens de Nederlandse respondenten aan het klimaat dat beter is dan in Nederland (80%), minder stress (69%) en ‘poko poko’, oftewel dat iedereen het rustig aan doet op Curaçao (63%). Ook 54 procent van de Curaçaose respondenten denkt dat het lekkere weer hieraan bijdraagt. Wie vakantie viert of woont op Curaçao weet wat ‘the dushi way of life’ is en dat stemt vrolijk. Tipje nog, ben je op Curaçao en wil je de Curaçaoënaars een mooie dag bezorgen? Geef ze een complimentje, werkt altijd!
#HappyFaceCuraçao
Om de somberheid van Blue Monday in Nederland tegen te gaan, is Curaçao gestart met een actie om juist een glimlach op je gezicht te toveren. Want wie denkt aan de zon, het azuurblauwe water en de prachtige stranden van Curaçao kan toch alleen maar vrolijk worden? Daarom roept Curaçao op om foto’s van vrolijke gezichten te delen met #HappyFaceCuraçao op social media. Niet alleen hoopt Curaçao de somberheid te verdrijven met deze vrolijke gezichten, de deelnemers maken met hun foto ook nog eens kans op een reis naar Happy Curaçao. Veel succes!
Kijk voor meer informatie op www.happyfacecuracao.nl
Curaçao Tourist Board Europe
Bettina Meléndez, Marketing Manager, Curaçao Tourist Board Europe: “Curaçao biedt meer dan zon, zee en strand. Uit het onderzoek blijk dat Curaçaoënaars zichzelf een hoger cijfer voor geluk geven en positiever in het leven staan dan de gemiddelde Nederlander. De aanstekelijke vrolijkheid en de complimentjes van Curaçaoënaars zijn heel belangrijke redenen voor vakantiegangers om naar het eiland te reizen. Met de campagne #HappyFaceCuraçao willen we een positieve wending geven aan Blue Monday en de wintermaanden. Mensen kunnen met een foto van hun eigen vrolijke gezicht kans maken op een reis naar Curaçao. De gedachte aan ons eiland maakt de dag voor velen zo direct vrolijker.”
“Met het onderzoek als startpunt van de campagne onderbouwen we wat eigenlijk iedereen al wist, Curaçao is ‘the place to be’ om een beetje ‘happiness’ te scoren! Hoe meer mensen we naar Curaçao kunnen sturen hoe vrolijker Nederland ook zal worden, dus show your happy face!”, aldus Niels Bruinsma strategisch directeur Abovo Media.
Benieuwd welke ludieke campagne wij voor u kunnen bedenken, ontwikkelen en uitrollen? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee!