24
feb
2012

Retailers benutten internet onvoldoende

Retailers zouden de mogelijkheden om hun online en offline verkoopkanalen elkaar te laten versterken veel meer moeten benutten. Nu lopen zij omzet mis.

Dat concludeert adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) in een onlangs gepubliceerd internationaal onderzoek genaamd ‘Customers take control’. Consumenten wisselen volgens de onderzoekers in de verschillende fases van het verkoopproces van verkoopkanaal. Maar veel winkelketens zien hun online- en offlinewinkels nog als twee op zichzelf staande operaties en hebben weinig zicht op de voorkeuren van consumenten.

Volgens PwC zullen slimme winkeliers de fysieke winkels in de toekomst steeds meer inzetten als een verlengstuk van online, bijvoorbeeld in de vorm van een showroom, waar via internet bestelde artikelen afgehaald of geruild kunnen worden. ‘Dit betekent dat ze minder voorraad nodig hebben, waardoor ze efficiënter en winstgevender kunnen zijn’, zegt Dennis van Ameijden van de Retail & Consumer groep bij PwC.

Nederlander winkelt veel online
Nederlanders winkelen relatief veel online. In Nederland ligt het percentage consumenten dat weleens via internet iets koopt op 56 procent, ten opzichte van een gemiddelde van 40 procent voor West-Europa, zo blijkt uit het PwC-onderzoek. De verwachting is dat in 2015 70 procent van de Nederlanders aankopen zal doen via internet.

(Bron: ANP)

← Terug naar overzicht

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt nooit gepubliceerd of gedeeld.

Misschien ook interessant

24
mei
2016

Bereikcijfers dagbladen: over dode bomen, oude vis en de kattenbak. Of toch niet?

Print, Strategie

Lees verder
18
mei
2016

Drie nieuwe klanten aan boord

Abovo Media

Lees verder
12
mei
2016

Aan de slag voor leapp

Strategie

Lees verder